fullblodenicentrum

Alla inlägg den 2 maj 2014

Av Emelie - 2 maj 2014 22:23

 Lilla Eskimo blev tömkörd för ngr dagar sedan i ridhuset, ingen lång stund

tror de var max 5 minuter de handlade om men vi får börja med ngt.


Idag var de så åter dags för lite tömkörning, han är ju fortfarande lite öm i hovarna

men de fungerar bra för honom i ridhuset, mjukt underlag och de gör att de är de ända

stället han kan rajsa loss på utan att de ska göra ont i hovarna stackaren men men

förhoppningsviss blir de bra ngn gång framöver.


Jag ska erkänna att tömköra de kan jag inte! Men jag försöker så gott jag kan,

och Eskimo sköter sig jättebra, märks direkt när de blir lite "jobbigt" för då tjurar han lite

men de gör inget för han har iallafall framåtbjudning hi hi hi   


Tömkörningskurs hade ju inte suttit fel.......................

jag har ju all tid i världen till de just nu, nja kanske inte direkt men hade varit kul

om man fått chansen till de faktiskt.


     


Fortfarande väldans tunn men muskler ska ju oxå byggas utöver mer fett på kroppen.

Av Emelie - 2 maj 2014 21:10

 o som vanligt är ju barnen med på precis allt och är prcis överallt oxå


         


Lite försiktig är hon allt, även om hon nu kommer fram men lite avvaktande i början men när hon

märker att de är ju ganska gott att bli kliad och hon får lukta och provsmaka så står hon snällt still

hos en och barnen utan bekymmer.


Så otroligt söt liten stjärna och har så litet näpet huvud, mmmmm   


Klockan är verkligen en jättebra mamma sådär lagom mån om den lilla. Håller koll men kan

samtidigt låta henne gå en liten runda utan att fara efter henne i hundranittion,

men de visar ju oxå att hon är väldigt trygg med oss som är runtomkring och att hon är trygg i sig själv.

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22
23 24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards