fullblodenicentrum

Alla inlägg den 25 september 2015

Av Emelie - 25 september 2015 15:16

Fuxafräs "Candy Girl" fick sig en tur i skogen idag istället för ett

pass i ridhuset.


Har även anmält henne till första tävlingen för höstsäsongen,

får se om de blir start eller inte, vi har ju inte direkt tränat men de är min enda lediga helg

där de faktiskt går en tävling nära så jag får väl ta de som en träning.

Har anmält till 90 och 100 cm så får vi se hur de går nästkommande helg när vi ska till Älmhult

och prova på tävling inomhus, spännande värre!


 


Spindelben fick sig ett lätt pass på utebanan, jag får ju inte rida honom mer än 5-10 minuter åt

gången så då är de utebanan som är bäst, dock har jag börjat prova hoppa upp från marken

i stigbyglarna och han accepterar de rätt ok, så kanske vi kan ta oss en tur i skogen framöver

där jag kan skritta fram och av honom för hand!


 

Ett riktigt "lojekort" på honom men han ville inte alls stå snyggt utan hängde

mig hack i häl hela tiden.


O så får jag visa er hur dumt de ser ut på Stjärnan när hon har täcke på sig, för de passar henne

på längden men är ju på tok för kort så täcker ju inte sidorna, ser så himla skoj ut men de

bjuder jag på, säkert många som passerar som tittar mer än en gång på eländet............


  

Av Emelie - 25 september 2015 09:22

Igår blev de åter igen en LÄNG dag,

började med att hovis kom och fixade till

hovarna på Klockan, Chilliboy, Somerset, Spindelben ochlilla fuxafräs.


Sen hämtades de hem en rundbal (jag får min stora leverans på måndag)

och sen har jag åter igen delat på Klockan och Chilliboy i två omgångar igår vardera 4 timmar.

Även informerat Klockans ägare om att hon kan komma och hämta henne om ca 2 veckor.


Stjärnis har numera fått täcke på sig hon oxå, ser så himla skoj ut faktiskt,

ser så "vuxen" ut när hon fick på sig de, men hon är fortfarande riktigt överbyggd så hon

växer så de knakar och de märks för hon hoppar inte ut ur hagen längre

(jag gnäller absolut INTE över detta!!)


Igår reds Fuxafräs på utebanan där vi hade lite gymnastikhoppning över studs

tycker hon slappnar av på ett helt annat sätt även om hon allt eftersom

laddar mer och mer, men hon lyssnar utan att liksom bli stillastående i galoppen.


Tog även ngr skutt över en liten oxer och våghindret som ligger 5 galoppsprång på båge efter studsen

mkt roligt för oss båda..........................


 


Spindelben blev även han riden på utebanan och ja skritten existerade inte idag heller som uppvärmningen

så vi kör direkt på traven, och han tog ngr drag längs ena långsidan men annars tycker jag

han skötter sig strålande, finns mkt dock att jobba på i vänster varv som är hans svaga men

de kommer med tiden bli riktigt bra detta.


 


Somerset blev ngt öm i framhovarna igår efter att han blivit skodd så han fick ännu en extra

vilodag igår men idag är tanken att han ska bort till utebanan och sättas igång igen.


Senare igårkväll körde jag vidare till Knislinge där jag fått rida ett fint litet fullblodssto

såklart en fux och med lite egna ideer men fasen så kul och de blev även lite hoppning över studs med

henne, så ett ödmjuk tack till hennes ägare Elin att jag fått provrida Canella eller Nellan som hon rätt o slätt kalas för.


Mkt fin häst som hon kommer få mkt roligt med, otroligt känslig och lättriden gäller bara sitta o hitta de där

så guldkornen till knappar.


Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards