fullblodenicentrum

Alla inlägg den 14 september 2015

Av Emelie - 14 september 2015 21:26

Fuxafräs (Candy Girl) fick sig ett pass på utebanan där vi jobbade mkt med

övergångar och halter, innan hon lastades och släpptes på bete ihop med

Somerset och Sammi, som redan var på plats.


Nu ska jag med blandade känslor lämna över anvaret på de 3 hästarna

till mamma och så hoppas jag alla hästarna håller sig i skinnet och att fräs tryggt

bär runt på mamma i skogen nu när jag lyckats (riktig bedrift) övertala henne att rida fräs.


       


Stjärnan och jag tog en promenad från mitt stall till ridskolan där hon blev inkvarterad i

ena uteboxen som sällskap till Spindelben.


 


Ska ju erkänna att hon var ju rätt söt där hon stod i uteboxen o spanade ut.


Spindelben och Stjärnan kommer de två anställda på ridskolan sköta,

och tro mig de har fått en hel novell på vad som ska göras och INTE göras.


Ska säga att jag är lite sådär orolig över hur de ska gå med Spindelben en hel vecka.

Alla de andra hästarna vet jag att de är inga problem de löser sig, men Spindelben

ja han är helt enkelt trubbelsnubbel Spindelben.


Hade en seriös pratstund med honom i boxen nu ikväll om hur han ska bete sig och

hur han ska sköta sig denna veckan fram till jag kommer hem igen.

Då lovade jag honom att han skulle få springa av sig men fram tills dess................

alla fyra hovar stabil i marken vore väldigt tacksamt!


Så med detta gott folk säger jag, tack för mig en vecka framöver

och så ses vi igen next week !



Av Emelie - 14 september 2015 08:01

Igår fick Somerset sig ett rejält genomkörar pass på utebanan,

vi jobbar vidare med att hålla galoppen i ett gott tempo utan att dimpa ner med huvudet

och tappa formen, blev mkt övergångar och serpentiner för hans del.


Tog även ngr skutt över de låga hindrena där fokus låg på att hålla ett jämnt tempo

hela tiden och få honom hålla igång efter och emellan hindrena.


I fredags var vi ute i skogen och galopperade, i lite friskare tempo

men man får sannerligen jobba för att få ös i den kroppen.


Efter ridpasset igår lastade jag honom och Sammi och körde dem till sommarbetet,

där de ska få gå nu när jag och barnen åker på semester.


De blev lugnet före stormen igår för idag ska jag köra dit Fuxafräs så då kommer hon

styra och ställa i hagen (på gott och ont)


   


Fräs fick på sig sin tappsko och då mamma ska hålla igång henne under semestern

så tyckte jag de var en god ide att hon kom och provade henne en gång innan så

jag själv fick se att de funkade.


Gick jättebra förutom den korta stund då fräs bestämde sig för att skjuta lite rygg

(vilket mamma inte alls uppskattar och nog har balans till)

men utöver de lilla missöde så gick de väldigt bra.


     


Kommer själv rida igenom henne idag en sista gång innan hon åker till betet

så hoppas jag hon kan hålla alla fyra stabilt i marken när mamma ska lufta henne i skogen åt mig.

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards