fullblodenicentrum

Alla inlägg den 9 september 2015

Av Emelie - 9 september 2015 10:14

Ja Spindelben har jag haft i töm nu ngr gånger i ridhuset,

sista gången jag tömkörde vart han lite väl pigg och jag hade lite

problem med att få honom bra i tömmarna, och såklart är de ju mkt mitt fel

då jag verkligen INTE är ngn höjdare på tömkörning.


Så igår sadlade jag honom och red en kort kort stund på utebanan

så han fick busa av sig lite och där jag känner jag har lite mer kontroll över situationen.


Jag tror mkt på honom även om han haft alla sina skador,

han har de där speciella som är så svårt sätta fingret på..................


 


Idag blir de bara hagen och en promenad med honom och imorgon

kommer äntligen ET och ska gå igenom honom och fuxafräs.


Kommer inte göra ngt mer än att ut o gå med honom innan vi åker på tisdag,

dock tror jag de finns rätt mkt att fixa till på honom imorgon och vad gör de om han

fortsätter vila han behöver de och jag tror de kommer ge resultat i slutändan ändå.

Av Emelie - 9 september 2015 10:04

Har inte gjort ngt speciellt med Stjärnan på sistone,

så igår tänkte jag checka läget på henne.


Gjorde vid henne tränsade och hoppade upp

 och skrittade henne fram och tillbaka över asfaltsplanen utanför stallet.


Styrningen funkar inte riktigt men annars gjorde hon ingenting märkligt nog

Så de kan nog bli en trevlig häst av henne med i framtiden.


       


Nu ska de inte göras ngt mer med henne förrän lite senare i höst/vinter.



Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards