fullblodenicentrum

Alla inlägg den 3 september 2015

Av Emelie - 3 september 2015 13:33

Candy och Spindelben njuter av att vara tillbaka igen,

båda ff lika lugna och nöjda där de står placerade i sina uteboxar och spanar

på omgivningen och har stenkoll på allt som händer och sker.


Spindelben fortsätter med sina promenader och fick igår och idag vara ute i hagen ca 3 timmar

ihop med fräs som för övrigt är på topp och riktigt brallar av sig.

Tanken är att hon ska igång imorgon då hon idag rörde sig helt obekymrat på grusplanen


 


Somerset och Sammi blev ridna på utebanan i förgår och jag är verkligen imponerad

av Somersets arbetsvilja då han jobbade på ruskigt bra, inte sett den sidan av honom innan.


Tog ngr skutt på ett lågt räcke och han HOPPADE (kryss i himlen typ!)

vilodag igår för honom och idag är tanken han ska få sig en tur på utebanan igen

imorgon siktar jag på skogen innan de är dags för hans årliga vacc.


   


Även Sammi och Bellan skuttade lite över de hinder som stod framme och de gick bra, tycker de

går bättre och bättre men de är ju inte så lätt, Sammi som är van vid en äldre mer rutinerad ryttare

som nu ska förstå lilla Bellans tankar o signaler som inte alltid går fram rätt och Bellan ska lära sig rida en

lite större ponny som kan men man måste göra rätt och som har massvis med energi.


Härligt men jag kommer på mig själv att fasen vad jag kan bli nervös när jag sitter och kollar

när hon ska hoppa med henne, mitt skratt är ju helt klart för att jag blir nervös inget annat,

och de sa både min mamma och pappa oxå, hemskt men så är de nog!




Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards