fullblodenicentrum

Direktlänk till inlägg 14 september 2015

Nu har jag gjort mitt

Av Emelie - 14 september 2015 21:26

Fuxafräs (Candy Girl) fick sig ett pass på utebanan där vi jobbade mkt med

övergångar och halter, innan hon lastades och släpptes på bete ihop med

Somerset och Sammi, som redan var på plats.


Nu ska jag med blandade känslor lämna över anvaret på de 3 hästarna

till mamma och så hoppas jag alla hästarna håller sig i skinnet och att fräs tryggt

bär runt på mamma i skogen nu när jag lyckats (riktig bedrift) övertala henne att rida fräs.


       


Stjärnan och jag tog en promenad från mitt stall till ridskolan där hon blev inkvarterad i

ena uteboxen som sällskap till Spindelben.


 


Ska ju erkänna att hon var ju rätt söt där hon stod i uteboxen o spanade ut.


Spindelben och Stjärnan kommer de två anställda på ridskolan sköta,

och tro mig de har fått en hel novell på vad som ska göras och INTE göras.


Ska säga att jag är lite sådär orolig över hur de ska gå med Spindelben en hel vecka.

Alla de andra hästarna vet jag att de är inga problem de löser sig, men Spindelben

ja han är helt enkelt trubbelsnubbel Spindelben.


Hade en seriös pratstund med honom i boxen nu ikväll om hur han ska bete sig och

hur han ska sköta sig denna veckan fram till jag kommer hem igen.

Då lovade jag honom att han skulle få springa av sig men fram tills dess................

alla fyra hovar stabil i marken vore väldigt tacksamt!


Så med detta gott folk säger jag, tack för mig en vecka framöver

och så ses vi igen next week !



 
 
Matilda Qvist

Matilda Qvist

14 september 2015 21:54

Hej!
Åh vilken fin blogg du har!!😍👌 Jag driver en premiumblogg om just hästar & ridsporten på nouw.com och drömmen är att kunna leva på mitt bloggande😊 Jag är en mycket hästintresserad tjej som bryr mig mycket om mina läsare, de ska få påverka vad de vill se på min blogg. Jag menar, de är ju trots allt de som läser den😉 Det skulle betyda guld om du ville kolla in den! Jag anordna röstning, tävling mm. dessutom😊
Min blogg: WWW.nouw.com/matildaqvist
Ha en superbra dag!❤️
Kram M❤️

http://WWW.nouw.com/matildaqvist

Emelie

14 september 2015 21:56

Hej!
Tack för de orden :-)
Ska självklart kika in till dig och kolla runt.

Ha en bra kväll!

Kram Emelie

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 18 februari 2017 13:38

Idag var jag så ÄNTLIGEN uppe på Hillens rygg igen.   De är 1 år och 9 månader sedan sist jag satt på honom, men han är densamma Ferrari som innan frånsett en diagnos av KS med pålagringar.   Satt upp på honom i paddocken men red rätt sn...

Av Emelie - 7 februari 2017 19:05

Vinterlandskapet är tillbaka till min förtret, bara bita ihop o härda ut,snart Snart SNART kommer våren (förhoppningsvis)   Hillen o Bella var ute på promenad i snön, tror båda hästarna uppskattade de och jag fick min dagliga motion avklarad ...

Av Emelie - 5 februari 2017 19:33

Äntligen är denna guldklimp åter hemma efter två år i annan ägo.         Är ställd på lösdrift med tanken om att han ska röra sig mkt o ha fri tillgång på grovfoder.   Iklädd pyjamas för att inte frysa men tror han kommer klara detta br...

Av Emelie - 26 januari 2017 01:30

Tid och motivation har varit en STOR bristande faktor blandat med ett extremt tungt år (2016) med många tunga beslut och många nederlag på alla plan.   Mitt bloggande har uteblivit iom detta. Skriver här igen då jag ser att ngr är inne o kol...

Av Emelie - 12 juni 2016 12:40

Divan fick två dagars ledig istället för en dag, men hon klagade absolut inte, och samtidigt en bra test för att se om vi var tillbaka på ruta ett igen, eller om de gick att plocka upp ridningen där vi avslutade.   Som ni ser på filmen så beh...

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards