fullblodenicentrum

Direktlänk till inlägg 25 september 2015

Ännu en lång dag igår

Av Emelie - 25 september 2015 09:22

Igår blev de åter igen en LÄNG dag,

började med att hovis kom och fixade till

hovarna på Klockan, Chilliboy, Somerset, Spindelben ochlilla fuxafräs.


Sen hämtades de hem en rundbal (jag får min stora leverans på måndag)

och sen har jag åter igen delat på Klockan och Chilliboy i två omgångar igår vardera 4 timmar.

Även informerat Klockans ägare om att hon kan komma och hämta henne om ca 2 veckor.


Stjärnis har numera fått täcke på sig hon oxå, ser så himla skoj ut faktiskt,

ser så "vuxen" ut när hon fick på sig de, men hon är fortfarande riktigt överbyggd så hon

växer så de knakar och de märks för hon hoppar inte ut ur hagen längre

(jag gnäller absolut INTE över detta!!)


Igår reds Fuxafräs på utebanan där vi hade lite gymnastikhoppning över studs

tycker hon slappnar av på ett helt annat sätt även om hon allt eftersom

laddar mer och mer, men hon lyssnar utan att liksom bli stillastående i galoppen.


Tog även ngr skutt över en liten oxer och våghindret som ligger 5 galoppsprång på båge efter studsen

mkt roligt för oss båda..........................


 


Spindelben blev även han riden på utebanan och ja skritten existerade inte idag heller som uppvärmningen

så vi kör direkt på traven, och han tog ngr drag längs ena långsidan men annars tycker jag

han skötter sig strålande, finns mkt dock att jobba på i vänster varv som är hans svaga men

de kommer med tiden bli riktigt bra detta.


 


Somerset blev ngt öm i framhovarna igår efter att han blivit skodd så han fick ännu en extra

vilodag igår men idag är tanken att han ska bort till utebanan och sättas igång igen.


Senare igårkväll körde jag vidare till Knislinge där jag fått rida ett fint litet fullblodssto

såklart en fux och med lite egna ideer men fasen så kul och de blev även lite hoppning över studs med

henne, så ett ödmjuk tack till hennes ägare Elin att jag fått provrida Canella eller Nellan som hon rätt o slätt kalas för.


Mkt fin häst som hon kommer få mkt roligt med, otroligt känslig och lättriden gäller bara sitta o hitta de där

så guldkornen till knappar.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 18 februari 2017 13:38

Idag var jag så ÄNTLIGEN uppe på Hillens rygg igen.   De är 1 år och 9 månader sedan sist jag satt på honom, men han är densamma Ferrari som innan frånsett en diagnos av KS med pålagringar.   Satt upp på honom i paddocken men red rätt sn...

Av Emelie - 7 februari 2017 19:05

Vinterlandskapet är tillbaka till min förtret, bara bita ihop o härda ut,snart Snart SNART kommer våren (förhoppningsvis)   Hillen o Bella var ute på promenad i snön, tror båda hästarna uppskattade de och jag fick min dagliga motion avklarad ...

Av Emelie - 5 februari 2017 19:33

Äntligen är denna guldklimp åter hemma efter två år i annan ägo.         Är ställd på lösdrift med tanken om att han ska röra sig mkt o ha fri tillgång på grovfoder.   Iklädd pyjamas för att inte frysa men tror han kommer klara detta br...

Av Emelie - 26 januari 2017 01:30

Tid och motivation har varit en STOR bristande faktor blandat med ett extremt tungt år (2016) med många tunga beslut och många nederlag på alla plan.   Mitt bloggande har uteblivit iom detta. Skriver här igen då jag ser att ngr är inne o kol...

Av Emelie - 12 juni 2016 12:40

Divan fick två dagars ledig istället för en dag, men hon klagade absolut inte, och samtidigt en bra test för att se om vi var tillbaka på ruta ett igen, eller om de gick att plocka upp ridningen där vi avslutade.   Som ni ser på filmen så beh...

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards