fullblodenicentrum

Direktlänk till inlägg 2 oktober 2014

Kort info om hästarna UPPDATERAD

Av Emelie - 2 oktober 2014 21:30

Samlat lite kort info om varje häst för nya läsare på bloggen

(ska försöka uppdatera efterhand det sker utveckling)

Föl


Reference Chilli

(SWB)

e: Red Hot Chilli 1285

u: Reference Watch    ue: Bosun´s Watch


En livfull pigg kavat kille född på dygn 354.

En frisk fläkt som gärna ger sig iväg på egna äventyr i hagen utan mamma sin

och kommer mer än gärna fram och blir klappad i hagen när man kommer.


1 - åring 


Reference Cat

(engelskt fullblod)


e: Swing That Cat (USA)

u: Reference Watch ue: Bosun´s Watch (GB)


En brun liten "Stjärna" var de som förgyllde oss på dygn 337

nyfiken men väldigt avvaktande, vad måne de bli ?? 

En snabb tamkatt och inte en vild lokatt hoppas jag. 


4 - åring


Candy Girl

(engelskt fullblod)


e: Needwood Blade (GB)

u: Twisted Singer ue: Informant (GB)


En liten fuxflicka som jag haft i min ägo sen hon var liten bebis, varit en runda

på galoppen april 2013 till maj iår (2014)


Går i form, hoppas uppsutten och gör de väldigt bra. Positiv häst

med helt rätt inställning till arbete. Hon besitter nerv, men på ett bra sätt.

Har under våren debutet 1 m på tävlingsbanorna och kommer nu i juni-juli

få lite sommarlov innan de är dags att fortsätta sin utb under hösten.
 

5 - åring


Reference Watch

(engelskt fullblod)


e: Bosun´s watch (GB)

u: Reference Lady (IRE)  ue: Revoque (IRE)


En stor flicka på ca 173-174 i mkh

Väldigt tillgiven häst som är lugn och sansad i all hantering.

Efter en omkullridning hösten -13,

 är hon tyvärr inte längre ridbar utan går endast som avelssto.


Födda föl;

2014 stoföl e: Swing That Cat xx

2015 hingstföl e: Red Hot Chilli 1285



Interwatch

(engelskt fullblod)


e: Bosun´s Watch (GB)

u: Interviewer (IRE)  ue: Common Grounds (GB)


Stor flott valack som gjort 24 starter på galoppen, är kusin med Klockan
och de har dessutom samma pappa. 170 + i mkh.

Fick en senskada i oktober -14,

gick omkull i hagen och är op i carpus pga krossad ledkapsel.

Är friskförklarad efter op och senskadan läker enligt plan

och han är igång och skrittas under ryttare ngr dagar/veckan.


6 - åring


Wilma

(shettis men ska benämnas korsningsponny om vi ska vara korrekta)


e: Okänd (men renrasig shettis)

u: Anirac´s Juline 38-03-0617

ue: Migo RS 189


En liten skäck tjej på drygt meter.

Vild och busig, inte en ren barnponny så tur man har en tuff dotter.


Är riden i skritt och trav samt påbörjad tömkörning i höstas.

Är hoppad lite skutt med dottern och även igång med tömkörningen igen

och även dragit stolpar i töm.



ÄNGLAHÄST


Eskimo

(engelskt fullblod)


e: Königstiger (GER)

u: Baby Dancer (GB)  ue: Rambo Dancer (CAN)


En häst som hamnat  lite snett i livet och som jag nu äntligen fått i min ägo.

Jag hoppas jag kan få denna häst finna livsglädjen och gnistan igen,

som han ngnstans på vägen tappat.


MIN FINA GRÅE LEVER NU ETT GOTT LIV I HÄSTHIMMELN

efter en mkt tråkig skada som skedde i hagen.

Kämpade dock oerhört tappert i 2 veckor   



 




 
 
Cicci

Cicci

8 januari 2013 16:03

Tack :D kul kul..
Själv har jag med ett engelsk fullblod som tidigare tävlat inom galoppen :)
Kram C

http://www.bonnaliv.bloggplatsen.se

Emelie

8 januari 2013 16:05

Då är det ett måste med info om denna, jag har ju en förkärlek till just dessa underbara hästar:-)

Har inte tänkt på det när jag besökt din sida, hmmm får kolla upp detta:-)

 
Caroline

Caroline

17 januari 2013 13:31

Du behöver inte svara på frågan hittade svaret här hihih =)

http://www.ridemyhorse.blogg.se

Emelie

17 januari 2013 13:32

Ha ha ha, ingen fara och kul att du hittade
rätt:-)

Kram Emelie

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 18 februari 2017 13:38

Idag var jag så ÄNTLIGEN uppe på Hillens rygg igen.   De är 1 år och 9 månader sedan sist jag satt på honom, men han är densamma Ferrari som innan frånsett en diagnos av KS med pålagringar.   Satt upp på honom i paddocken men red rätt sn...

Av Emelie - 7 februari 2017 19:05

Vinterlandskapet är tillbaka till min förtret, bara bita ihop o härda ut,snart Snart SNART kommer våren (förhoppningsvis)   Hillen o Bella var ute på promenad i snön, tror båda hästarna uppskattade de och jag fick min dagliga motion avklarad ...

Av Emelie - 5 februari 2017 19:33

Äntligen är denna guldklimp åter hemma efter två år i annan ägo.         Är ställd på lösdrift med tanken om att han ska röra sig mkt o ha fri tillgång på grovfoder.   Iklädd pyjamas för att inte frysa men tror han kommer klara detta br...

Av Emelie - 26 januari 2017 01:30

Tid och motivation har varit en STOR bristande faktor blandat med ett extremt tungt år (2016) med många tunga beslut och många nederlag på alla plan.   Mitt bloggande har uteblivit iom detta. Skriver här igen då jag ser att ngr är inne o kol...

Av Emelie - 12 juni 2016 12:40

Divan fick två dagars ledig istället för en dag, men hon klagade absolut inte, och samtidigt en bra test för att se om vi var tillbaka på ruta ett igen, eller om de gick att plocka upp ridningen där vi avslutade.   Som ni ser på filmen så beh...

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards