fullblodenicentrum

Alla inlägg den 1 oktober 2014

Av Emelie - 1 oktober 2014 19:42

 Igår fick Hillen åter igen ridas lite i galopp, märks han tappat lite styrka i hö som är hans

svaga sida, men samtidigt är de värt de för jag har fått mkt igen med att backa ngr

steg i hans utb, en lite lugnare häst som är lite mer harmonisk, supermjuk och följsam att rida

och när han nu slappnar av går han ruskigt fint i form.


Idag tog vi åter sikte på utebanan, lite skritt och trav som uppvärmning sen la vi mkt vikt vid att

lugnt travhoppa lite rättuppstående (utan hjälpbom) och rakt linje efteråt

och i lika lugn galopp, de sistnämnda fick jag dock jobba lite för men han lugnar sig

mer och mer när han märker han FÅR hoppa.


Efter varje hopp och efterföljande galopp var de ner till trav sen skritt och där jag ville få

 honom lugn och avslappnad innan vi började om igen.


Tog ngr avslutande hopp ifrån galopp och han gjorde ngr riktigt fina avstamp på precis rätt

ställe där han hoppade precis lagom, och där jag verkligen fick chansen följa med honom ordentligt

genom språnget, de kändes riktigt bra idag!!!


Avlsutade med att trava på lite längre tyglar i lite lägre form och sen avluta men en

aslappnad skritt i låg form men de har han ff problem med, han går upp i varv men har lite svårare

tagga ner när man ber om lugn avsländ skritt, men men de kommer mkt beröm på rätt ställe!


Emelie Borgströms foto.


Idag är lilla Hillekillen en riktig dyrgrip   

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards