fullblodenicentrum

Alla inlägg den 3 oktober 2014

Av Emelie - 3 oktober 2014 21:29

 Idag är/var dagen med svart D, kan inte tro de är sant,

nyper mig i armen, tittar på bilderna och ja sitter bara med ett jätteleende och

är så otroligt glad och tacksam över att få äga denna helt fantastiskt häst

som är så otroligt öppen ärlig och genomsnäll trots allt vi människor gjort mot honom

och allt tråkigt han fått vara med om i sitt liv redan.


Känslan idag när jag satt i sadeln och fick skritta en liten bit på

min vackra fina helt underbara springare, ja kan bara inte få ner den känslan i ord.

Magiskt, underbart ja ALLT flera gånger om.


       

Lilla gubben blev lite konfunerad där i början när han märkte rösten kom från ovan och inte

som han är van vid bredvid eller bakom nu när jag promenerat och tömkört honom,

vi har inte bara den fysiska delen att jobba med utan även den psykiska, men

jag skyndar långsamt, JAG VET JAG HAR EN FANTASTISK HÄST!

O ja jag säger de igen, MAGISKT         

Av Emelie - 3 oktober 2014 13:37

 Mamma varit här en runda tidigt imorse och hela förmiddagen och hjälpt och assisterat mig

då de har plockats hem balar, till båda stallen, och jag säger bara OBOY vad de är tunga,

mkt mat för pengarna men hårdpressade runtbalar som är tunga redan innan

ja jisses, träningsvärk deluxe imorgon kan jag tänka mig, puhh!

Men nu har jag hemma ngr veckor innan de behövs hämtas igen (kanske)


Veterinären kom ut en runda och vaccinerade Klockan och Eskimo,

och en ny tid är bokad om 6 veckor för spruta nr 2 för Eskimo, hans vaccination har ju inte varit skött

ordentligt och de har inte varit min prio ett helt ärligt. Vet passade på att kolla hans hull

samtidigt, jömfört med när han kom, även om han ff är mager och benig så har han nu faktiskt ett

lager med fett under skinnet vilket han tyvärr inte hade när jag hämtade honom.


Vets utlåtande var tummen upp men såklart att nu är de muskler som ska byggas

och i ett långsamt tempo, men nu är de verkligen nära på jag ÄNTLIGEN iallafall kan få

komma upp på hans rygg och provsitta om de så bara är för ngn minut som jag LÄNGTAR   


Vet passade även på att kika in lilla Stjärnans lilla bråck hon har, som blivit mkt mindre

och ngn op behövs inte, han tyckte den var liten och att den skulle påverka henne,

som galopphäst/ridhäst var obefintlig. Tackar vi för !!!

dock tyckte han hon var ngt rund och go om magen, tro mig hon är som en boll,

man kan tro hon svalt en badboll den lilla men glupsk som tusan, o ja hon är maskad   


Nä nu sitter jag och laddar upp med en kopp kaffe ska mmysa med barnen innan

de åker till pappa sin över helgen och jag ska passa på att fixa med pållsen ikväll.

Hillen ska ridas, hoppas jag kan rida o fixa film på den lilla sockersöta rödhättan,

tanken är att prova ut en sadel till Eskimo och Thea och EV

provsitta henne lite, även om jag tror att den där lugna ytan bedrar rejält   

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards