fullblodenicentrum

Alla inlägg den 22 oktober 2014

Av Emelie - 22 oktober 2014 01:22

WOW vilken helt otrolig häst hon är den lilla Candy   


Gick ner med henne till ridhuset och red lite på utebanan i alla gångarter,

hon söker ju sig mer och mer neråt men hon är lite stel i sidorna så

lite får man jobba för att få henne mjuka upp sig.


Nu rider jag ju inte så länge heller men jag rider mkt serpentiner med henne

för att få henne med mig och bli följsam, även om de bara är i skritt så hjälper de.

Har varit sugen nu ngr dagar att prova hoppa henne igen, har inte hoppat henne sen

hon släpptes på sommarbetet och då hoppade hon lätt en liten låg bana,

Idag (läs igår) satte jag bara upp ett litet kryss, men vilken cooling till häst, hon bara travar på, tittar inte

och tar med ett lätt litet skutt sig över krysset och galopperar vidare.


Travhoppade bara detta lilla kryss tre ggr, men WOW,

hänger med på allt man hittar på utan att protestera eller titta två ggr.

Varför ska där fattas ngr centimeter i höjd (och bredd) ????   


Fick faktiskt ett hyfsat bra kort på henne idag oxå, lilla fina fuxan.


     


Filmade de tre skutten vi tog, kommer upp inom kort

(läs förhoppningsvis ikväll   )

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards