fullblodenicentrum

Alla inlägg den 14 oktober 2014

Av Emelie - 14 oktober 2014 18:34

 Lilla Thea och jag har idag varit ute o traskat igen,

mkt roligare än så blir de inte, men kryss i taket

(knappt jag vågar skriva/tänka de men hon har kommit i hagen 2 dgr på rad nu!!)


Nä synd men vi klickar absolut inte alls vi två, synd för hon är en mkt fin häst

och har ett väldigt trevligt steg särskilt traven som är gudomlig   


     


Otroligt snäll för där man ställer henne, där står hon tills man kommer och säger att man ska

gå vidare, tacksam på de viset!

Av Emelie - 14 oktober 2014 07:53

 Red Hillen i förgår återigen i ridhuset, råkigt men sant!

Och precis som dagen innan som jobbade han inte med mig utan

bara jobbade mot mig hela tiden, och de är ju extremt frustrerande må jag säga.


Mamma var med o stod i ridhuset och kollade (alltid bra ha ngn på marken som kan säga och tycka saker)

sen att jag inte alltid lyssnar eller blir sur är ju en annan sak

(jag blir sur på mig själv ska tilläggas när de inte blir/går bra)


Galoppen satt som en smäck men han tjafsar ovanligt mkt i traven och skritten vilket

han inte gjort innan lite tråkigt när man fått bukt med en sak så kommer nästa

MEN detta är ju typiskt en unghäst så vad ska jag färvänta mig egentligen ??


Igår tog vi oss an utebanan, skuttaed lite, men först blev de rätt mkt bommar för honom för

att få honom bromsa upp lite själv, och sen låg vä lde flesta på 30 cm,

ja som kavaletti typ men då han verkligen öser järnet efter varje hinder låg fokus idag på att få

en lugn fin runda, blev många extra volter men mot slutet behövde jag knappt hålla ngt

alls i tyglarna han lyssnade ändå, och de är ju PRECIS så jag vill ha honom HELA tiden.

Trött blev han oxå stackaren, men attans så kul de är när de fungerar


   


Idag kommer de åter bli utebanan och lite mer bommar på marken,

väldigt nyttigt för honom och eftersomvi inte kan rida i skogen pga älgjakten så

är utebanan ett bättre alternativ än ridhuset just nu iaf.

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards