fullblodenicentrum

Alla inlägg den 4 oktober 2014

Av Emelie - 4 oktober 2014 14:02

 För lilla Eskimo blev de även idag en kort kort skrittrunda

och lika cool och lugn idag, tänk vilken känsla

lika fantastiskt som igår.


Han lyssnar mkt på mig (rösten) och blir lite försiktig i vissa situationer men

bara jag pratar och klappar så hänger han med.


Mkt borst och kel idag, lite trimning igen och

bara att konstatera mina hästar fäller, GÖR ERA DE OXÅ ?


 

Jag skrattar åt hans öron, smala och långa öron, som ligger väldigt tajt

måste ta en bild och visa er ngn gång, underbara lilla häst.


Mätte föresten alla hästar exakt igår och lilla Eskimo fick vi till 164,8

men vi fuskar o säger 165 cm ovan jord   


Se om jag tar en promenad med eskimo för hand imorgon, jag vill inte tömköra honom

iom att han fått sin vaccination och när jag tömkör så ligger han på rätt bra och de gör att

han får upp pulsen och de vill man INTE när de är nyvacc o jag vill låta hans rygg vila från min

tyngd ngn dag nu då han inte är van vid den tyngden, tyvärr är man ju inte fjäderlätt med utrustning osv

Av Emelie - 4 oktober 2014 13:55

 Idag kom fina Klockis in i stallet utan lilla Stjärnan i släptåg,

ja lät henne minsann vara kvar i hagen, hon följer ju ändå inte efter mamma sin längre

och de gick faktiskt bra, Klockan gnäggade ngn gång men stod annars bara och mös.


Lilla Stjärnan de gånger jag kikade ut i hagen stod med Thea och käkade hö

och såg inte ut att lida ngt, underbart! Men hon har lite skinn på näsan den lilla damen,

kommer bli ngt att bita i som stor pålle kan jag mkt väl tänka mig.


Blev en liten promenad med Klockan idag, tänkte se om jag kunde aktivera den damen

oxå lite nu om dagarna, hon tappade ganska snabbt muskler men jag tycker de ser så himla

eländigt ut och jag vet att jobba lite i skritt de klarar hon, men som sagt vi börjar med lite

fri promenader för hand, såg väldigt nöjd ut och till och med travade lite bredvid mig.

Fast de märks, hon har verkligen NOLL kondition stackaren.


     

Av Emelie - 4 oktober 2014 13:48

 Lilla Thea luftades i skritt idag oxå, hon blev ju inte vaccinerad igår

men ska ju sättas igång och de räcker med skritt nu i början.


Idag fick hon prova stå uppbunden, ngt otålig dam men tror hon kommer förstå att

står man still så går de i slutändan fortare iallafall, är otålig ända fram tills man

kommer upp på henne då blir hon lugn som en filbunke.


Både jag o mamma har konstaterat att detta är verkligen en snäll och väldigt väldigt försiktig häst


Bjuder på lite bilder från idag, de är min kära mamma som rider Thea och

som ska göra de framöver, nja ngt inhopp kommer jag ju göra men annars får mamma dras med henne!


PS URSÄKTA DEN USLA FÄRGKOMBON, men blir så när man tager vad man haver (TYP) DS


     

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards