fullblodenicentrum

Alla inlägg den 15 december 2013

Av Emelie - 15 december 2013 20:40

Ja idag var de då terminsavslutning på ridskolan för dottern och idag

skulle barnen bjuda på lite uppvisning i form av att rida vars ett dressyrprogram.


Och som brukligt så går man ju banan först, inte sant   


 


Följande bilder är på Bellan då hon faktiskt själv rider på hästen Kim (som hon själv ville rida

trots att de mindre barnen skulle rida den kanske lite mer följsamma o lätta Kanalj men icke Bellan)

Iof så skötte både Bellan och Kim sig alldelles ypperligt och ja man kan ju inte annat än att le.


 

Hi hi inte lätt att trava, svänga o sitta ner samtidigt, koncentration på hög nivå ska ni veta   

   

När alla ridit sin ritt så samlades alla barnen framför läktaren där de fick vars en rosett för

genomfört program, så glada och stolta barnen blev, helt underbart att se!


 

(Bellan är den andra från höger)

 

Efteråt bjöds de på kaffe och Julmust med lussekatter och pepparkakor 

samt godis i mängder till barnen.


Väldigt rolig och trevlig kväll och med oss hem två väldigt trötta tjejer   



Av Emelie - 15 december 2013 13:41

Ja så har vardagen verkligen sett ut på sistone, snart dags att vända och bara gå uppåt minsann.


Klockan har avslutat sin medicinkur på 7 dgr, busar lite mer i hagen och är lite

meer vaken och alert (ja så kan jag nog sammanfatta henne)

Ska longeras om ca 1 vecka för att se hennes rörelsemönster i galoppen sen får vi se vad 

vet tycker och anser att vi ska göra..............återigen bara tiden som kan utvisa.


På hasen och bakknäet ser och känner jag ingen skillnad mot innan, dock har jag inte mätt

(ja de låter inte klokt men ibland är de lättare att mäta omkretsen än förlita sig på ögat)


MKT tomt och tyst här hemma utan alla hästar omkring sig och ja jag sitter i stort sett av

tiden här hemma, får inte ett jotta gjort...................

mer än jag som blir lite så där slö och lat när man helt plötsligt inte har ngt att göra????


Fast tur är de för är de inte hästarna som hittar på ngt så är de matte själv som lyckas 

med lite allt möjigt som i onsdags då jag råkade köra en keramikskål rakt över knogarna 

och gjorde ett så fint snitt över alltihop och självklart vänsterhanden (jag är vänsterhänt)

Ha ha ha lite terapi att bara anv en hand men nu kan jag iallafall knyta handen sakta litegrann

och öppna handen helt så visst framsteg, kanske tur jag inte har så mkt att göra   


Har hunnit med lite iaf, städat halmförådet, så nu kan jagfixa hem ett nytt parti,

går ju inte åt så mkt nu längre, men har sett att de är bra sysselsättning för hästarna

så nu kör jag ett lager ovanpå spånen i boxarna.


Gjort de där "skit"jobbet med att mocka en av hagarna från lort sen jag avmaskade dem

skönt att ha de gjort även om de inte direkt är "jippihurravadkuljobb"


Idag är sista ridlektionen för denna terminen för dottern min, de ska ha lite uopvisning

i form av att rida ett dressyrprogram och sen bjuda på lite fika, ja de kan ju vara lite 

mysigt för oss föräldrar och kul och roligt för barnen att få visa vad de kan.

Dottern har ältat denna dagen sen förra söndagen så undra hur de ska gå

under julen utan ridskolan   


Ska inom de närmaste försöka ta mig en tripp till Jägersro och hälsa på lilla

Candy och de andra pållarna. Sist hon sprang så gick de inte bra, tror de sitter i sen

hon blev påsprungen gången innan, bara hoppas de släpper snabbt igen och att hon

kan få en chans igen i ett löp nu framöver i vinter fast då är de Täby som gäller.


Klockans mamma Reference Lady och moster Interviewer söker fortfarande nya BRA hem,

där de får stanna livet ut och fylla en uppgift. 


Detta nedan lyckades jag med när jag fick enorm hjälp av fyra små söta händer

och mkt kladd   


 


Nehepp nu ska jag ut en tur i stallet ha en fortsatt bra 3:e advent gott folk!

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards