fullblodenicentrum

Alla inlägg den 10 december 2013

Av Emelie - 10 december 2013 01:22

Ja för tömkörning i all ära, verkligen ett bra komplement till ridningen

och man får en helt annat syn på sin häst rörelser och kan förbättra ibland mkt mer än

när man sitter på ryggen, men jag ERKÄNNER detta är jag urusel på!


Kanske för att jag inte gör det såklart men för att jag inte satt mig ner för att kolla

vad/hur gör man, många saker säger ju sig självt men ja framförallt kanske för att jag

tidigare inte haft intresse av detta (jag vet låter inte klokt för de är ju bra för både häst o ryttare)

men när man själv inte kan och sen dessutom oftast eller bara rider unghästar som inte heller kan

så tja då är de lättare för mig att sitta på ryggen helt enkelt.


Har nu suttit och kollat igenom ngr clinics som hållts i tömkörning och tänkte dela med

mig av en clinic av Olof Axelsson som gick av staplen för 9 månader sedan i Flyinge.




Man är och blir aldrig färdiglärd, man lär sig alltid nya sätt att se saker på och nya sätt att utöva

sakerna på och visst är de härligt ??!!?

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards