fullblodenicentrum

Alla inlägg den 30 april 2015

Av Emelie - 30 april 2015 08:21

Lilla fuxafräs fick sig i tisdags ett lättare pass på utebanan. Märks inte

hon stått ngr dagar lika lätt och trevlig att rida, kanske lite mer fokus framåt men hon lyssnar ju på

vad man vill som ryttare och då gör de ju inget de har lite energi bara tacksamt.


Igårkväll blev de hoppträning, dock inte så mkt eller så högt, vi kör mjukstart efter att hon vilat och blivit vaccinerad,

fast hon eldig värre igår, o boy liksom vart kom den farten ifrån, gick som tusan.



Är glad jag ska åka iväg och träna med henne nästs vecka inför tävlingen så jag riktigt kan få träna henne, igår var de mesta lattjo lajban som gällde, fina lilla fuxafräs.


Hem till stallet fick dottern rida henne efter träningen   


  


Igår fick även Hillen sig en tur i skogen i sällskap av Bellan på lilla Baldur,

han har fått stå nu måndag och tisdag, enda anledningen till att han igår blev riden är att idag har

jag en inbokad provrodning på honom. Jag har tröttnat, jag lägger gärna ner både blod, svett o tårar på en häst

(vilket jag gjort på Hillen) men jag vill ju då oxå få ngn respons tillbaka från hästen, men icke.

Så nu hoppas jag ngn annan kan fortsätta mitt jobb när jag nu inte längre orkar lägga energi på honom.


 

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
<<< April 2015 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards