fullblodenicentrum

Alla inlägg den 25 april 2015

Av Emelie - 25 april 2015 09:17

på din 1 års dag lilla attitydbitchen   


       


Synd o säga hon är vacker men men...................

kanske blir den fula ankungen en dag en vacker svan, vem vet   

Av Emelie - 25 april 2015 08:44

Ja magen är ju sannerligen stor och härlig

men jag är ju så sjukt nyfiken och vill ju ha föl NU


 


Fina Klockan är till salu som avelssto om NI vet ngn som söker en stor fin häst antingen till

fbl el hbl aveln.


Kan eventuellt tänka mig leasa ut henne för en säsong men jag är väldgt noga med till vem och till

vilken hingst isåfall (den SKA vara godkänd! så ingen hemma avel)


Hade jag haft möjlighet (läs ekonomi) hade jag själv betäckt om henne men de kapitalet finns inte idagsläget

pga lite andra kostnader som tillkommit under början på året.


Dock ska jag ju erkänna att jag suttit o kollat på hingstar, vem gör inte de liksom   


Hingstar jag själv kikat lite på är följande


Algot 1182 (bra storlek att lägga på Klockan då fölet säkert hade blivit genomsnittlig i stl.)

Clinton II 1317

Comfortuna VDL 1292

Elliot VDL 1288

Gisborne VDL 1310 (dock för grov i typen för Klockan, men hade varit perfekt på Candy Girl)

Spender S (dock på tok för stor för Klockan)

Zirocco Blue VDL 95414


Som ni ser är de lite varierande typ av hingstar men de som faktiskt jag gillar mest om jag kollar stammen

så är de helt klart Elliot och Gisborne, då båda har Goodtimes bakom sig som förärvar både hopp och gångarts talanger och Gisborne är efter Zirocco Blue som jag ju gillar. Clinton II har oxå en mkt tilltalande stam.


Vad säger ni UNDERBART med avel   

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
<<< April 2015 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards