fullblodenicentrum

Alla inlägg den 23 april 2015

Av Emelie - 23 april 2015 12:23

Idag på dygn 335


 

Av Emelie - 23 april 2015 12:06

Underbart väder hela dagen igår oxå och man blir ju allt bra bortskämd och idag när de blåser

och slöjmolnen gör sitt bäst med att dölja solen vill man ha sommar NU!


Hillen fick sig en tur i skogen igår och de uppskattades nog av honom, idag är de ännu bättre säkert för idag får han en vilodag i hagen, men imorgon laddar vi upp på nytt och de är tänkt ett pass på utebanan för honom.


(bilderna på Hillen o min lilla dotter, togs förra veckan)

   


Även lilla Spindelben fick komma ut i skogen och lufta sig igår, var ett tag sedan nu jag red honom. Gör iof inget för jag skrittar honom bara och han skötte sig lika bra som sist jag red ut på honom. Kommer bli en tjusig häst detta

när vi kan börja rida på riktigt.


 


Lilla fuxafräsen gjorde en kanonträning igårkväll precis som alltid, gör alla de där lite svårare linjerna

kanon och hon har inga problem att både länga och korta sig, dvs både rida framåt på ett mindre galoppsprång mellan två hinder som att lägga in ett extra. Fick prova hoppa ngr språng på en oxer som var lite högre och hon gör de så

jäkla lätt och okomplicerat, kommer bli en skitfin häst med tiden.


Lilla Candy ska nu få en viloperiod, hon ska vaccineras imorgon och sen ska hon inte sättas igång förrän i slutet på nästa vecka eller rättare sakt till helgen, hon har lärt sig mkt och behöver lite tid att smällt allt.

Nästa tävling för lilla Candy kommer bli i Älmhult den 10 maj, och de kommer då även bli första utetävlingen för henne och med de har jag valt att anmäla henne i 80 och 90, jag vill ge henne en positiv upplevelse och då hon gärna blir spänd och inte alltid helt fokuserad vill jag ge henne chansen att lite lattja runt på dessa lägre höjder istället för att gå upp i klass och de blir pannkaka av allt. Hon får ju dessutom inte gå högre än 100 iår då hon bara är 4 år, så jag har all tid i världen .......................



Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
<<< April 2015 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards