fullblodenicentrum

Alla inlägg den 26 april 2015

Av Emelie - 26 april 2015 13:32

Idag var de då åter dags för Hillen att tävla, anmält honom till två klasser

95 och 100.

Idag var dock ingen bra dag, antingen gick han fram som ett ånglok eller så fick jag knappt fram honom för skänklarna och han var mer emot än med på alla plan.


Mkt märklig häst och extremt skiftande. Stod lugnt i släpen och var lugn på tävlingsplatsen, kändes kanonfin på framridningen blev lite spänd när de var dags att hoppa fram så han fick bolla över de lilla krysset rätt många vänder, och därav hoppade jag inte så mkt på räcket eller oxern, men han kändes fin, lyssnade bra även om han slog emot mina förhållningar endel.


95 rundan kändes fin (lite lågt tempo men inom max tiden)

han blir lätt lite spänd om jag går på honom o ibland när han får rulla på därav lite mer samlat och lugnt tempo.


Jag gjorde en dundermiss till ena hindret så han fick hoppa av lite för tidigt men fixade de ändå bra och han kom tillbaka bra efter så där var han schysst men varför han inte lyfter mer på benen. Jag tycker jag gör de jag ska göra, lägga honom där han ska hoppa, sitter lugnt, följer med och stressar inte honom och försöker vara så mjuk jag kan i mina förhållningar.................... OTACKSAMMA jävla skithäst!



Efter första klassen var de en paus på 25 minuter, jag var inne o gick banan och Hillen fick då stå i transporten och varva ner, stod lugnt och fint, skötte sig lika bra på framridningen men sen vetifan vad som flög i honom.

Han lyssnade inte, stressade upp sig, jag hade varken gas, broms eller styrsel på honom emellanåt och efter att ha gjort ngr tappra försök att hoppa ngr hinder, la jag ner de projektet.

Kanske skulle jag med facit i hand hoppat av honom och lastat och åkt hem..............



Som ni märkte av filmen så utgick jag efter 5 hindret, efter de hindret var de en kombination och

den fanns inte i min värld just då att vi skulle fixa. Jag försöker behålla lugnet och ändå göra mitt jobb men han var sannerligen inte med mig alls denna rundan.


Såklart blir man ju sjukt besviken, känns som att man är totalt värdelös som inte kan göra de bättre,

jag vet ju att han KAN om han bara vill.


Självklart har jag granskat dessa filmer in i minsta detalj nu ganska många gånger och kan ändå liksom inte riktigt

trycka på vad de är som utlöser de hela, nu ser de ju ändå inte helt jävligt ut men jag som känner hästen och sitter på kan säga att de var ingen rolig ridning. Jag hade inte brytt mig så mkt om han gett mig en bra känsla även om vi haft fel men när allt saknas och de bara känns fel och skit............. självklart tvivlar man ju då.


Jag vet att de ALDRIG är hästen fel, men idag var de då f*n inte bara jag som var värdelös!


Lägg ett skambud på den skiten så är han ER, jag ger UPP!



Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
<<< April 2015 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards