fullblodenicentrum

Alla inlägg den 17 april 2015

Av Emelie - 17 april 2015 20:48

Lilla fuxafräs har tagit de ganska lugnt nu i slutet på veckan..blivit skogen och igår fick hon sig ett pass på utebanan och hon fick ta ngr skutt över ett par låga hinder detta då jag nu faktiskt provat sporrar på henne då jag sist tyckte hon var lite väl bekväm på träningen.

Nu är jag ju ganska snäll så jag har vanliga korta kulsporrar på henne men de gjorde stor skillnad för hon ökade direkt när jag bad om de istället för att dröja ett par steg.

Tror dock inte de är ngt jag kommer rida med då jag inte riktigt får samma känsla med sporrar men att prova måste man innan man kan säga om de funkar eller ej.

 

Idag har lilla Candy fått vila sig i form inför morgondagens två klasser (80 och 90 cm) så får vi se hur de går.

Jag får ta dagen som den kommer då jag även ska ha med mig Hillen som ska hoppa 90 och 100.

 

Kört ihop sig ngt men alltid ska de vara ngt, men jag ska väl på något sätt klura ut ett sätt ändå att få allt gå ihop sig.

Har faktiskt även anmält Hillen till tävling nästa helg och då är de 95 och 100 som gäller.

 

Hillen gjorde sin uppladdning i skogen trots att tanken från början var att rida igenom honom på utebanan men helt ärligt så fanns varken motivationen el orken till att vara så seriös så vi körde skogen o lite galopp och sen var vi (jag) rätt nöjd.

 

Hoppträningen i onsdag på Hillen är ngt jag försöker förtränga då de var den sämsta träningen ever och inte direkt en sån träning man vill ha inför en tävling men bara blicka framåt och imorgon har jag siktet inställt på att försöka hitta den där känslan där allt flyter och känns bra.

 

tidigt i säng minsann för imorgon ringer klockan tidigt och de är inte direkt de bästa jag vet!

 

(arkivbilder. Candys är från maj -14 och Hillens är från juli -14)

Jag   

 

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
<<< April 2015 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards