fullblodenicentrum

Alla inlägg den 23 februari 2015

Av Emelie - 23 februari 2015 18:18

Hillen gjorde ett bra pass idag där vi tränade på att matte framförallt SKA O MÅSTE lära sig rida med kortare tyglar (jag har extremt svårt för de o låter gärna tyglarna vara lite längre på gott o ont)


Övade på tempoväxlingar och så blev de i vanlig ordning mkt serpentiner och sen ältar vi lite öppnor och slutor där han gärna fuskar om han kan.


Mkt nöjd med honom idag och en bra genomkörare inför hoppträningen imorgon.


Tanken är att Hillen ska gå en P&J i Hässleholm på samma höjd som i helgen med en FÖRHOPPNINGSVIS inte så jäkla nervös matte som kan sköta ridningen bättre denna gång! Med till denna P&J tänkte jag från början även ta med Candy och låta henne hoppa två klasser, men just som jag idag lyckats fixa en som kan följa med o hjälpa mig tror ni inte jag finner hästen utan framsko och med ett riktigt balltramp på de, visst blir man lite trött.


Så idag blev de av förklarliga skäl inget skogslull för vår del vilket är extremt irriterande och retsamt!


Hoppas dock jag kan få på skon illa kvickt och sen hoppas att hon inte far illa av balltrampet och att jag kan rida på bara jag bandagerar ordentligt så hon inte får in smuts o skit. Lite öm precis i såret när jag ren skrubbade men inte varm el öm när hon går ÄN!


Men ni vet med djur händer de ALLTID ngt!

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards