fullblodenicentrum

Alla inlägg den 5 februari 2015

Av Emelie - 5 februari 2015 13:54

 Igår var de äntligen dags för den efterlängtade hoppträningen

med Candy och så även Hillen som jag anmälde i helgen.


Lilla Candy går verkligen från klarhet till klarhet, vilken fantastisk fyraåring

jag har i stallet och som är MIN. Hon gör de så enkelt och med en sån positiv inställning

så man kan ju inte annat än att bara sitta o le på ryggen hennes och vara stolt!


Detta klippet som följer nedan är vårt försök att rida på tre galoppsprång

som vi fick order om att klara!

Kanske inte de bästa, men hon hoppar och vi gjorde ett tappert försök iallafall,

svängen är ändå inte helt lätt, man ska ju gärna få med sig sin lilla häst i svängen.



Hillen gjorde oxå en bra träning, nu var vi ju i en grupp igen och de har han inte tränat i sen

innan nyår, då vi tränas själv för tränare efter de två ggr.


Han är betydligt lättare och mjukare att rida men om man jämför med lilla Candy så

gör han inte alls samma stora framsteg och de framsteg han gör de får jag jobba stenhårt för

att uppnå, nu fick jag inget filmat på honom mot slutet där han gick betydligt bättre, men jag får bjuda på

den ynka film jag har på honom från gårdagen även om de eg inte alls är ngt att visa.



Tränaren gav mig dock kredd för två fina hästar

och att Hillen utvecklats otroligt mkt fram tills igår jämfört med första gången,

men den häst JAG är mest nöjd med är fuxafräsen Candy, säger bara WOW !

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards