fullblodenicentrum

Alla inlägg den 28 oktober 2015

Av Emelie - 28 oktober 2015 14:11

Då är man åter tillbaka "hemma" igen.

De sägs ju "borta bra men hemma bäst"


men nja alltså jag trivs lika väl utomlands som hemma, OM jag nu kunde plockat med mig alla

pållarna och barnen såklart! Men den där hemlängtan den infinner sig aldrig som för vissa, jag tror jag

var solen i ett tidigare liv och när jag blir gammal o grå skulle jag inte alls bli förvånad om jag

då skulle bosätta mig på mer sydliga breddgrader i ärlighetens namn.


Alla hästarna har jag gått igonom och alla ser ut att må alldeles förträffligt och

de verkar inte ha gått ngn större nöd på ngn av dem, vilket såklart känns väldigt skönt och bra.

Spindelben har dock åter igen lyckats med en tappsko men annars INGENTING !!!

Tummen upp på den!


 


Mjukstartar första dagen hemma med att ikväll låna en kompis fbl häst för lite hoppträning

för min tränare, ska bli skoj. Anledningen till detta är den kommande P&J på lördag

kan ju vara bra att ha provat hoppa med hästen ett pass innan, eller iaf en stor fördel,

jag har ju bara ridit henne ett kort pass en gång tidigare.


Fräs kommer sättas igång imorgon igen efter att ha vilat upp sig ännu en vecka,

kan erkänna att motivationen inte alls infinner sig för att rida och hålla igång pålls för tillfället

men men så är de varje höst när de börjar bli kallare och vi går mot vinterhalvåret.


Förhoppningsvis åker snart Stjärnan på nya äventyr så då har jag ännu en häst mindre

och jag har även en förhopping om att finna ett gott hem till lilla fuxafräs

som kan fortsätta utveckla henne i rätt riktning.


Nähä dags för sista rycket sen ska jag hämta hem mina små wild ones

som jag längtat efter.

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards