fullblodenicentrum

Alla inlägg den 11 oktober 2015

Av Emelie - 11 oktober 2015 17:21

Vilken häst hon är lilla fuxafräs "Candy Girl"


Idag var de höstpremiär/inomhuspremiär och vår första tävlingen sen i maj.


Ngn hoppträning har inte hunnits med innan och vi är väl inte helt på topp ngn av oss

så detta idag att jag åkte iväg och startade henne på 90 och 100 cm, skulle jag mest se

som en träning inför höst/vintersäsongen med henne.


Barnen simskola är ju tyvärr förlagd till lördagar och de gör att de inte finns så många tävlingar som passar

mig och lilla fuxafräs så de gäller verkligen att passa på när tillfälle dyker upp.


Hon var lite väl taggad igårkväll när hon duschades och knoppades men tror nog ändå hon tagit

natten relativt bra och morgonen var varken lugn eller bökig, sådär lagom där man kan ana lite bubbel

under ytan.


 


Hon var väldigt lugn på framhoppningen och av förklarliga skäl hoppade jag varken fram mkt eller

red fram henne speciellt mkt, bara sådär att hon fick ta ngr språng på räcket och ngr på oxern.

Lite spänd när hon väl kom in på banan i 90 klassen men tyckte ändå jag kickade igång henne

rätt hyfsat även om hon inte helt var med mig, inte riktigt så fina linjer emellan och vägarna var

väl varken fina eller klockrena ungefär som avstånde, men fina fräs tog oss fint runt utan att

nudda en bom och man såg att hon tyckte de var skoj.


Nedan myser fuxafräs ihop med stallkamraten Win Star, som även hon dagen till ära

gick in och gjorde 2 nollor i samma klass som fräs.

   


LÅÅÅÅÅÅNG väntan innan de var dags för andra starten i 100 cm Avd B, nästan 1,5 timmes

väntan men hon stod även här ganska lugnt i släpen var ngr gånge rjag såg släpen studsade

men inget som gjorde att man hisnade direkt.


Framridningen gick även här helt okey, men väl inne på framhoppningen blev hon efter andra språnget

superspänd och lite studsig så jag gjorde ett språng på oxern som satt som en smäck och sen lfick hon skritta

och lugna ner sig lite emellan ridhuset.


Väl inne på banan skärpte hon till sig och gjorde ngr kanonfina språng, jag gjorde bort mig totalt

vid 6:e hindret men fräs ställde upp och fixade de ändå trots min stora tabbe, direkt efter

skulle vi ta kombinationen och såklart blev de att tempot blev lite väl kort in så hon fick riktigt sträcka på sig

när jag gick på henne emellan (även de mitt fel såklart!!!) och hon ställer upp på detta oxå plättlätt och

hoppar superbra.


Jag säger bara VILKEN kanon häst hon är, ställer sannerligen upp i ALLA lägen.


 

Direkt efter sista klass kan jag rida ut och överlåta avskrittningen till dottern

hur många kan göra de med sina fyraåriga hästar ??


ONE OF A KIND !!!


Film på båda klasserna kommer senare.........

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards