fullblodenicentrum

Alla inlägg den 17 januari 2014

Av Emelie - 17 januari 2014 08:25

Ja nu kom snön även till oss, bättre sent än aldrig ????

Nja lite i senaste laget enligt mig men mina barns entusiasm inför snön lite

grann smittar av sig ska jag erkänna.


Dagarna rullar på, Klockan verkar än så länge pigg och alert och 

har lite småbus i kroppen om dgrna, men hon håller sig till att max trava

Undrar om hon KAN galoppera ??? Ja jag ska inte prova få henne i galopp

vill inte utmana ödet så här när de börjar närma sig.


Ingen som är seriöst intresserad av henne, ringt folk från både Norge och Danmark,

men ja ja som alltid så får man höra "jag hör av mig igen"

Bara hoppas den där vettiga köparen hör av sig man vet ju aldrig.


Som alltid (även när jag inte söker häst) så kollar jag hästannonser

och igår fann jag ett fullblodssto som fångade mitt intresse,

hon har egentligen ingenting, mager som attans, helt brun inga tecken men attans

vilken söt uppsyn den hästen hade och till på råga på allt så är hon FEM och inte de jag söker.


Får kanske kvista inom de stallet hon står i när jag ändå ska ner och hälsa på lilla

Candy nu i veckan, titta skadar ju inte sägs de, eller vad säger ni ???!!!??


En liten uppdatering om Leo och Steelan då, var ju tvungen slå en pling till ägarinnan och

höra hur allt ter sig,och jodå. Jag vet ju att hon fastnade för Steelan och ja Leo hängde med

för att hon skulle ha två ston med föl samtidigt, men jag kan säga hon öste lovord över Leo

en mkt snäll lugn och trevlig häst, finner sig i allt förutom att  bli borstad i huvudet.

Rund och go som en badboll är hon och ja hon har ju bf 19 april så tiden går snabbt dit.

Steelan då ja hon går de vl kanske inte lika bra med, underförstått,

väldigt beroende av Leo och samtidigt väldigt elak mot henne i hagen, men de skulle

ta tag i de efter Steelan fölat

(tro mig jag fasar för detta men visst jag har lagt alla kort på bordet)


Jag tror hon nu ser bortom de där snygga skalet på Steelan och har fått se henne som

den häst hon är och då är hon inte lika vacker längre.

Jag hoppas ändå de blir bra och hon ångrar sig inte vilket i sig känns bra.


Jag var välkommen att hälsa på när som så när de båda stona fölat så kommer jag köra upp

och hälsa på dem en runda och kolla både dem o ders fölisar, ska bli väldigt spännande

och jag erkänner jag är väldigt nyfiken på Steelans kommande fölis OM den påminner om

Lilleman eller inte.


Nä klockan tickar och dags göra lite nytta idag igen, eller ja försöka iaf   


     


Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Januari 2014 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards