fullblodenicentrum

Alla inlägg den 14 januari 2014

Av Emelie - 14 januari 2014 13:46

Jag söker ju så smått efter en "ersättare" för Klockan som

ska bli min nya ridhäst dvs inom hopp och dressyr som är tänkt ta över de

jag så såg fram emot att få göra med Klockan efter avvänjning av fölet som kommer nu 

SNART (shit vad tiden går)


Jsg har inte många KRAV men ändå är de svårt att söka efter häst

jag satte ut en SÖKES annons (självklart fullblod)


kraven var att den ska vara mellan 2-4 år

MINST 165 men gärna upp mot 170- 174 då jag trivs bättre på de större hästarna

i den lägre prisklassen (dvs för mig under 20 iaf)

(för en häst som i princip sprungit rakt fram bara)

Skrev även i annonsen att de skulle återkomma med NAMN, info om hästen

samt tänkta pris.


Jag har fått mängder med mail och de är ju jättekul, MEN tyvärr de flesta är 5 åringar, priset

tja de ligger mellan 20 och uppåt, idag går de inte ens sälja fint välstammade halvblod för 25.

Priserna idag är ju inte till säljarens fördel (jag vet jag har ju Klockan ute till salu)


Jag förstår de skriver för att de kanske ska ha tur MEN med de få kraven så önskar man ju

att de som hör av sig har just de jag söker, både för deras och min skull allt tar ju tid.


Jag svara alltid på alla mail jag får för att vara artig och trevlig, de tog ju sig ändå tid


så ja de är inte lätt att sälja häst men de är fasen inte lätt söka häst heller   


Saknar en vän att ta en tur på i skogen


 

(Fina grålle)


 

(första ridturen på Klockan)


 

(Ha ha lilla Candy Girl)


 

(Barbacka på Leo iförd en provisorisk grimma i form av lite rep och grimskaft)


 

(kommer aldrig glömma denna häst, hatkärlek de är vad jag har till Steelan)


 

Även om solen stör mkt på denna bild så är den ändå en stor favvo bild

älskar att man bara precis kan urskilja oss som ekipage.


Nähä åter till verkligenheten o vardagen gott folk!

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Januari 2014 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards