fullblodenicentrum

Alla inlägg den 28 april 2014

Av Emelie - 28 april 2014 13:00

  Mina pållar gillade nog mig lite extra igår då de släpptes i en grönskande grön hage

med mkt gräs................


Lilla Eskimo tuggade knappt i början bara slängde i sig gräset o maksrosorna de åkte oxå med

på köpet. Släppte även in en annan häst till dem igår som kallas "Åke" oxå ett fullblod och

heter eg Oak Tree, gick bra och jag tror de uppskattades av pållarna att få beta gräs.


Tog min första uterunda på Sniglen igår mkt skritt men blwv två bra galoppsträckor,

även om jag hade draghjälp så i början är han lika "rund" och känns som att han liksom inte galopperar

framåt men sakta men säkert fick även han upp lite fart och jag gav honom långa tyglar

allt för att uppmana till framåtbjudning.


Imorse dock så stod hästen med tjocka framben, stor suck! Tro mig låter nog

värre än vad de var (nu syftar jag på ridturen igår) för jag har faktiskt låtit honom

galoppera på bra på utebananpå en stor volt men de är fasen underlaget han reagerar på

han klarar inte av att gå/bli riden på hårt underlag, så tillbaka till square one again

BOORRIIINNNNNGGGGG!


Ja de är bara att ta nya tag och backa ngr steg igen, maybe next time, or not!


Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11 12
13
14
15 16
17
18 19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards