fullblodenicentrum

Alla inlägg den 1 april 2014

Av Emelie - 1 april 2014 09:05

Ja igår gick dagen i ett kan man säga.


Hovis kom på besök så nu är Klockan verkad likaså vilda Wilma fick sig en genomgång.


Iom att hovis ändå skulle till mig så tänkte jag att vad tusan lika bra ta Snigeln oxå så de blev till att lasta honom o ta med honom gamla "hem".


Tog ett tag att få in honom o de helt själv. Han är inte rädd mer att han inte vill o tjurar ihop o hellre backar o slänger sig bak men skam den som ger sig. Tillslut gick han lugnt in o stod still så jag kunde stänga om honom.


Väl "hemma" så blev ju såklart både klockan o Wilma väldigt nyfikna på vad de var för häst som kom så söta de va där de stod o spanade.


Alla hästarna skötte sig utmärkt, lilla Snigeln ta lite otålig dock när hon skulle skos men jag är nöjd o hovis likaså.


När jag sen skulle lasta killen igen ja samma visa igen men tillslut gick han faktiskt själv in i släpen med grimskaftet om halsen.


Lastträning framöver som gäller för honom.


Nu helt plötsligt när de varit totalt stiltje med klockan o hitta ett nytt hem till henne så har två hört av sig men fasen vad man blir osäker! 


Jag vill ju ge henne en chans o ge ngn annan chansen att förvalta henne på bästa sätt men hon är ju min lilla klockan o de går ju bara inte släppa o sälja till vem som.

Nä hård o tuff gallring (kanske oxå därför jag inte fått henne såld) men jag vill att hon kommer till RÄTT!

Är de så fel???!!!??


Nähä dags försöka göra lite nytta men med två sjuka barn så ser de inte direkt lovande ut idag, blä för feber o förkylning!

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11 12
13
14
15 16
17
18 19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards