fullblodenicentrum

Alla inlägg den 25 april 2014

Av Emelie - 25 april 2014 18:40

  förgylldes vi kl 06.50 av ett bedårande näpet stoföl.


Klockan skötte allt själv, gick jättebra, så duktig även om hon länge låg och tittade stort på de där lilla fölet som stod över henne och smakade på precis hela Klockan innan hon äntligen reste sig.


Inte direkt blyg den lilla, framåt och hittade jjuvret direkt och Klockan började så fint slicka och putsa henne

och ja mer kan man ju inte önska. Man är ju alltid lite tveksam över hur stoet ska reagera på första fölet och

särskilt som Klockan som själv inte är så gammal men hon är superduktig.


Jag som trodde helbrun utan vita tecken fick tji för ut kom en liten flicka med stjärn och fyra vita ben

ha ha ha  så roligt med tecken jag klagar absolut inte, helt tagen av den lilla   



Precis som Lilleman så blev de FYRA vita hovar dessutom, och de är inte vanligt precis!


Kanske är de nästa blivande fälttävlansstjärna som ligger där och vilar, vem vet   

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11 12
13
14
15 16
17
18 19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards