fullblodenicentrum

Direktlänk till inlägg 25 februari 2014

Kort o gott; MKT bus i helgen av olika de slag

Av Emelie - 25 februari 2014 00:35

Tänkte vara lite snäll mot Klockan igen och prova låta henne följa med på promenad

när dottern rider lilla Wilma. Sist gick de ju inget vidare men då hade jag iof bara henne

i grimma o grimskaft och hon var då supertaggad och GLAD!


Nu i lördags tog jag faktiskt de säkra före de osäkra och tränsade henne och äveno mjag eg inte gillar de

men jag satte ett kejegrimskaft på henne. Jag skulle ut helt själv med henne och dottern då på sin lilla

Wilda Wilma och med lite i bakhuvudet hur taggad Klockan blev sist så var de ganska självklart för mig.


Sagt o gjort, båda hästarna skötte sig faktiskt över förväntan till att börja med och jag han väl i stort sett

bara tänka tanken att fasen hon har nog landat lite i de här med att bara gå i hagen, MEN de skulle jag ju inte

ens tänkt tanken på............................ Visst är de väl alltid så att när man tänker på ngt så går de åt

fanders eller inte helt enligt planen.


Laddad, mkt laddad eller ja SUPERLADDad när vi kom in i skogen, jag kan säga att jag hade  rätt mkt sjå att hålla henne lugn och på jorden, hon gjorde inget elakt tro inte de hon tyckte bara de var så himla roligt och skoj att få komma ut o lufta sig ingen, hon frustade så förnöjttrippade och la in en och annan bock emellanåt och riktigt

showade upp sig där i skogen framför dottern på shettisen (som tur väl var LUGN) och jag är väldigt glad att jag tog tränset för även om hon inte var dum så blir hon ju så otroligt stark (men hon lyssnar ändå) men helt klart en extra hjälp för mig.


Dottern bak på shettisen som av förklarliga själv fick hålla sig en bit bak skötte sig båda så bra och jag är så stolt över dottern att hon nu vågar och verkligen tar tag och visar Wilma vem som styr och "bestämmer" både väg och fart, vilket Wilma kanske inte alltid lyssnat på, envis och ettrig shettis som hon är.


Allt frid och fröjd tills tja vad vet jag Wilma fick kanske en vindpust i baken för fart fick hon tog en fin galopp med dottern i nerförsbacken och förbi mig och Klockan som självklart även hon fick fart under hovarna, men se där är man glad att man har en tuff dotter, jag skrev till henne VISA ATT DU BESTÄMMER och dtta duktiga barn fick minsann om än med stor möda stopp på en ganska vilt galopperande litenbrunskäck men en flåsande Klockan i hasen.


Ibland önskar man att de fanns en dold kamera som kunna fånga ögonblick som dessa!!!!!!!!!


Lyckligt barn, lite lyckligare hästar och en enormt lycklig mamma som fick med sig en hel dottern och två hästar hem den lördagseftermiddagen, puh!


 


Gott folk, hur var er helg ???!!!

 
 
Emma

Emma

25 februari 2014 21:27

Hahahahahahaa!!! Jag kan verkligen se det framför mig!! :D

http://www.stallvozz.se

Emelie

25 februari 2014 21:49

Ha ha ha tur man har snäll häst/hästar i grund o botten annars kunde de lätt brakat loss :-D

Fick lite motion själv samtidigt, ingen lugn mysig söndagspromenad precis :-P

Kram Emelie

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 18 februari 2017 13:38

Idag var jag så ÄNTLIGEN uppe på Hillens rygg igen.   De är 1 år och 9 månader sedan sist jag satt på honom, men han är densamma Ferrari som innan frånsett en diagnos av KS med pålagringar.   Satt upp på honom i paddocken men red rätt sn...

Av Emelie - 7 februari 2017 19:05

Vinterlandskapet är tillbaka till min förtret, bara bita ihop o härda ut,snart Snart SNART kommer våren (förhoppningsvis)   Hillen o Bella var ute på promenad i snön, tror båda hästarna uppskattade de och jag fick min dagliga motion avklarad ...

Av Emelie - 5 februari 2017 19:33

Äntligen är denna guldklimp åter hemma efter två år i annan ägo.         Är ställd på lösdrift med tanken om att han ska röra sig mkt o ha fri tillgång på grovfoder.   Iklädd pyjamas för att inte frysa men tror han kommer klara detta br...

Av Emelie - 26 januari 2017 01:30

Tid och motivation har varit en STOR bristande faktor blandat med ett extremt tungt år (2016) med många tunga beslut och många nederlag på alla plan.   Mitt bloggande har uteblivit iom detta. Skriver här igen då jag ser att ngr är inne o kol...

Av Emelie - 12 juni 2016 12:40

Divan fick två dagars ledig istället för en dag, men hon klagade absolut inte, och samtidigt en bra test för att se om vi var tillbaka på ruta ett igen, eller om de gick att plocka upp ridningen där vi avslutade.   Som ni ser på filmen så beh...

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards