fullblodenicentrum

Direktlänk till inlägg 3 november 2013

Heldag med stora flickan som sällskap

Av Emelie - 3 november 2013 19:35

Ja det blev en heldag på Jägersro och den stora flickan hon fick följa med

så idag blev det ingen ridskola för hennes del, hon valde de själv jag frågade henne flera gånger

men hon skulle med och hälsa på lilla Candy Bandy som vi sa här hemma till henne.


Många blandade bilder idag så ja ni får helt enkelt försöka stå ut   


                       

Lilla Missy (hunden) fick ställa upp och finna sig i allt som Bellan gjorde med henne och

ja snällare hund får man nog leta efter hon sprang så glatt med henne när hon gick sina små runder <3

 

Tyvärr fick Candy ett tråkigt lopp, hoppade ut bra och var bra med i loppet fram till de skulle ut ur kurvan och in påupploppet, enligt jockeyn som inte var glad alls blev de lite smått pårida men jag har inte sett filmen

ÄN så jag vågar inte uttala mig närmre om de men man såg hon tappade mkt på en gång precis in på upploppet

så ngt har helt klart stört henne men tyckte hon såg bättre ut i sprutet denna gången även om

hon inte gillar de, syns hon gillar ligga väl framme.


Tråkigt hon fick denna resa men jag är ju nöjd och glad att hon kom i mål och hel!


Auktionen idag på rikshästarna blev ju lite roligt, ja fö svensk galopp iaf priserna blev ju faktiskt

rätt bra enligt mig iaf och ökade på efterhand som hästarna betades av.


Resultat: 
Butterfly Dream 10 000 kr 
Forray 45 000 kr 
Branson 55 000 kr 
Dreams Cape 60 000 kr 
Romanoff 150 000 kr 
Senator Sam 150 000 kr 

 

Övriga hästar som gick under auktion där tre hästar redan innan var strukna

var de inte ngn av hästarna som såldes inga bud lagda alls, kan ni tänka er.

HELT SJUKT, hur de blev med Night Angel är jag osäker på för de blev bud men om hon gick åter till säljaren

eller inte blev jag inte klok på men de kommer nog en uppdaterad lista senare om dessa hästar oxå. (kanske)

 

Ingen villig att lägga ett bud på egentligen ynka 10 000 kr på en häst som

exempel Pa Pa Paparazzi som sprang in 18000 kr i sin förra start den 30/10, eller varför inte en tvååring vid namn

Lindsey för 10 000 kr som har hela sin treårs säsong framför hovarna.

 

Hmmmm tydligen inte lätt att ens sälja startklara hästar, vart är detta land på väg

när de gäller köpa och sälja häst oavsett inom vilket gren.

AJ AJ AJ motiverar ju verkligen inte hästägarna att införskatta mer/bättre material eller

för en delen ens tänka på att avla själv för vi som betäckt vet vad de där fölet kostar/kommer kosta innan

de ens finns chans OM de finns en chans att få in ngt för den och ja man ska ju vara tacksam om

man inte går mer än hälften bak i dagsläget.

 

Nä minsann dags för en vändning nu tycker jag, HOPPAS JAG !!!



 
 
cicci

cicci

7 november 2013 09:13

Åh ögongodisen... :) såååååå fin o man kan inte se nog :P 100 bilder till?? Kan du inte lägga upp en liten serie från liten candy ??? :D till nu :)

Ja hästmarknaden är inte ens trevlig längre :(
KramC

http://www.bonnaliv.wordpress.com

Emelie

7 november 2013 09:15

Ja verkligen ögongodis, jo visst kan jag göra de men de får bli en annan dag men ska lägga de på minnet :-)

Kram Emelie

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 18 februari 2017 13:38

Idag var jag så ÄNTLIGEN uppe på Hillens rygg igen.   De är 1 år och 9 månader sedan sist jag satt på honom, men han är densamma Ferrari som innan frånsett en diagnos av KS med pålagringar.   Satt upp på honom i paddocken men red rätt sn...

Av Emelie - 7 februari 2017 19:05

Vinterlandskapet är tillbaka till min förtret, bara bita ihop o härda ut,snart Snart SNART kommer våren (förhoppningsvis)   Hillen o Bella var ute på promenad i snön, tror båda hästarna uppskattade de och jag fick min dagliga motion avklarad ...

Av Emelie - 5 februari 2017 19:33

Äntligen är denna guldklimp åter hemma efter två år i annan ägo.         Är ställd på lösdrift med tanken om att han ska röra sig mkt o ha fri tillgång på grovfoder.   Iklädd pyjamas för att inte frysa men tror han kommer klara detta br...

Av Emelie - 26 januari 2017 01:30

Tid och motivation har varit en STOR bristande faktor blandat med ett extremt tungt år (2016) med många tunga beslut och många nederlag på alla plan.   Mitt bloggande har uteblivit iom detta. Skriver här igen då jag ser att ngr är inne o kol...

Av Emelie - 12 juni 2016 12:40

Divan fick två dagars ledig istället för en dag, men hon klagade absolut inte, och samtidigt en bra test för att se om vi var tillbaka på ruta ett igen, eller om de gick att plocka upp ridningen där vi avslutade.   Som ni ser på filmen så beh...

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards