fullblodenicentrum

Direktlänk till inlägg 1 november 2013

Miljöträning

Av Emelie - 1 november 2013 11:41

Ja vi har redan Klockan och jag klarat av vårt pass för dagen, som kanske inte 

riktigt blev vad jag hade planerat från början men så är de ju iof nästan alltid.


Mkt skog som ramlat och nja inte så lätt att ta sig fram överallt så idag blev de lite 

blandad ridning och Klockan fick jobba lite i backe idag och de märktes att damen tyckte var

lite jobbigt, mmmm behöver hon för att få igång rygg och bakbenen stor som hon är.


Blev även ett litet skutt över en grantopp som låg över skogsstigen på ett ställe

på många ställen fick vi vända då de låg STORA o HÖGA träd över vägen.

Så lite miljöträning men jisses Klockan som jag skrattade för mig själv

de var verkligen en pyttegran topp på vägen och nja när jag tog den i galopp då

skuttade hon till annars gör hon bara sina berömda lite höga knälyft.


Ja ja idag var de första gången ett litet skutt med ryttare på ryggen så de är ju

ett framsteg i sig.


Modellhäst är hon inte för hon gillar inte den där kameran när den åker fram men

lite kan jag bjuda på från idag på tossehästen.


Ja ni ser själva på bilden inget jättehinder i form av granen precis, hi hi hi   

     

Så rund om magen som Klockis är hoppas jag verkligen att vi inte missat ett foster

trots att jag gjorde extra ul, hmmmm ........... idag på dygn 162

(fast Leo som är på 166 är lia tjock hon om magen om inte värre)

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 18 februari 2017 13:38

Idag var jag så ÄNTLIGEN uppe på Hillens rygg igen.   De är 1 år och 9 månader sedan sist jag satt på honom, men han är densamma Ferrari som innan frånsett en diagnos av KS med pålagringar.   Satt upp på honom i paddocken men red rätt sn...

Av Emelie - 7 februari 2017 19:05

Vinterlandskapet är tillbaka till min förtret, bara bita ihop o härda ut,snart Snart SNART kommer våren (förhoppningsvis)   Hillen o Bella var ute på promenad i snön, tror båda hästarna uppskattade de och jag fick min dagliga motion avklarad ...

Av Emelie - 5 februari 2017 19:33

Äntligen är denna guldklimp åter hemma efter två år i annan ägo.         Är ställd på lösdrift med tanken om att han ska röra sig mkt o ha fri tillgång på grovfoder.   Iklädd pyjamas för att inte frysa men tror han kommer klara detta br...

Av Emelie - 26 januari 2017 01:30

Tid och motivation har varit en STOR bristande faktor blandat med ett extremt tungt år (2016) med många tunga beslut och många nederlag på alla plan.   Mitt bloggande har uteblivit iom detta. Skriver här igen då jag ser att ngr är inne o kol...

Av Emelie - 12 juni 2016 12:40

Divan fick två dagars ledig istället för en dag, men hon klagade absolut inte, och samtidigt en bra test för att se om vi var tillbaka på ruta ett igen, eller om de gick att plocka upp ridningen där vi avslutade.   Som ni ser på filmen så beh...

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards