fullblodenicentrum

Alla inlägg den 2 mars 2016

Av Emelie - 2 mars 2016 21:07

Igår var jag o Spindelben iväg hos tränaren och de var VÄLBEHÖVLIGT!

Fick många goda tips som vi fortsatt traggla idag i ridhuset.

Han blir ju väldigt spänd tittar och blir väldigt försiktig och tycker de hela är otroligt läskigt men tycker ändå han gjort ett stort kliv framåt sen träningen igår.
Tyvärr kan jag inte länka till Youtube klippet från mobilen men finns att se på min kanal om ngn vill ha sig ett gott skratt.



Idag fortsatte vi som sagt traggla bommar och idag gick de bättre när han bara klivit över första gången.

Jag fick till mig att jag skulle vara lite mjukare mot honom och låta honom sakta av och ge han en chans att titta men att han. Samtidigt ska lyssna när jag ber honom gå fram. Alltid tänka sakta på hans rygg och inte trycka fram honom när jag känner att han tvekar för då blir de istället att han forcerar bommarna.

Lika nyttigt för mig ska ni veta ibland är en tränare guldvärd!

Imorgon ska han få sig en välbehövlig vilodag innan vi tar nya tag o tragglar vidare

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2016 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards