fullblodenicentrum

Direktlänk till inlägg 25 maj 2016

O så var de plötsligt onsdag!

Av Emelie - 25 maj 2016 18:12

Ja idag har Divan varit här i 3 veckor, kan tyckas vi inte kommit långt

men med tanke på hennes bakgrund så tycker jag vi kommit VÄLDIGT långt

här gäller de skynda långsamt, tror att man kommer vinna på de i längden speciellt med henne!


I söndags hoppade jag upp själv på henne i ridhuset och skrittade runt på henne,

alltid lite pirrigt o släppa den där säkerheten i form av linan.



I måndags hade hon en vilodag, lika viktigt de som att älta alla moment i samma ordning.


I tisdags åkte linan på igen och jag fick hjälp av kära mamma och ja tur var väl de

för hon sköt i luften rejält två ggr, ena gången när hon skrittade och tjurade lite och så vips gjorde hon en 180 gradare och sköt iväg, andra gångensatte hon självmant trav och blev ju såklart skiträdd.


Ganska glad att jag lyckades sitta kvar i sadeln för med de vann jag detta och hon blev väldigt

fundersam när hon fann att de inte gick och få av mig, man nästan kunde se att hon tänkte "vad fasen sitter du kvar än"

Första gången tog de en stund innan hon slappande av så jag kunde skritta fram henne igen, men andra gången blev hon snabbare avslappnad och de gick lättare stanna henne andra gången oxå.


Idag har vi ältat samma sak oxå i lina med tanke på gårdagen, som en extra säkerhet faktiskt

efteråt fick hon ta sig en tur på utebanan igen och bekanta sig lite mer med saker och ting där ute

fick även skritta över lite bommar, varför inte när de ändå ligger i vägen, eller hur man nu ser de   


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 18 februari 2017 13:38

Idag var jag så ÄNTLIGEN uppe på Hillens rygg igen.   De är 1 år och 9 månader sedan sist jag satt på honom, men han är densamma Ferrari som innan frånsett en diagnos av KS med pålagringar.   Satt upp på honom i paddocken men red rätt sn...

Av Emelie - 7 februari 2017 19:05

Vinterlandskapet är tillbaka till min förtret, bara bita ihop o härda ut,snart Snart SNART kommer våren (förhoppningsvis)   Hillen o Bella var ute på promenad i snön, tror båda hästarna uppskattade de och jag fick min dagliga motion avklarad ...

Av Emelie - 5 februari 2017 19:33

Äntligen är denna guldklimp åter hemma efter två år i annan ägo.         Är ställd på lösdrift med tanken om att han ska röra sig mkt o ha fri tillgång på grovfoder.   Iklädd pyjamas för att inte frysa men tror han kommer klara detta br...

Av Emelie - 26 januari 2017 01:30

Tid och motivation har varit en STOR bristande faktor blandat med ett extremt tungt år (2016) med många tunga beslut och många nederlag på alla plan.   Mitt bloggande har uteblivit iom detta. Skriver här igen då jag ser att ngr är inne o kol...

Av Emelie - 12 juni 2016 12:40

Divan fick två dagars ledig istället för en dag, men hon klagade absolut inte, och samtidigt en bra test för att se om vi var tillbaka på ruta ett igen, eller om de gick att plocka upp ridningen där vi avslutade.   Som ni ser på filmen så beh...

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards