fullblodenicentrum

Alla inlägg den 30 maj 2015

Av Emelie - 30 maj 2015 17:42

Uppladdningen för dagens tävling bestod igår av en sen kvällstur i skogen

med sällskap av stora dottern på Baldur.


Hela veckan har jag haft problem med att tackla nerverna på lilla fuxafräs och igår var de

inget undantag tyvärr vilket jag faktiskt lite hoppades på när jag valde skogen då de brukar vara

lugnande lite mer "fritt"


Blev en dusch och för att göra henne extra tjusig (om de nu går för jag tycker hon är söt som socker ändå)

så flätade jag hennes man, men oboy vad man är ovan. Kan inte minnas när jag sist flätade en man

så de lär jag ju få öva på i framtiden   


Jag summerar bara dagen, jag är sjukt besviken på mig själv att jag inte klarade av

att på ett bra och proffsigt sätt visa runt Candy två rundor när hon hade nerverna mer utanpå än innanför.

Men ändå så sjukt stolt över min lilla bebishäst som trots allt ändå försöker göra så gott hon kan

när hon nog egentligen bara hade behövt komma ifrån allt och bara så coola ner i en lugn miljö.


Dottern filmade bara 90 rundan så den ska jag visa er även om de inte är

min bästa ridningen.



Jag är efter denna dag helt övertygad om att min lilla bebishäst verkligen behöver landa och

få en vila så denna veckan kommer jag INTE träna terrängen med henne men kommer ta en sista hoppträning

med en förhoppning om att jag ska få en bra känsla ihop med henne. Därefter kommer de bli lull i skogen fram tills helgen då hon åker på bete.


Knäppte ngr bilder på den fuxafräs medans hon ännu var cool.


       


Nu ska jag FÖRSÖKA lägga denna dagen bakom mig och se de som en lärdom

(även om jag själv vet att jag kommer strimla sönder dagen i små partiklar och analysera sönder allt, för att få en hint om vad som blev fel och varför jag inte lyckades få ihop henne och få henne med mig idag)


Ja vad säger man


FULLBLOD ÄR SOM FULLBLOD ÄR   

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards