fullblodenicentrum

Alla inlägg den 29 maj 2015

Av Emelie - 29 maj 2015 15:04

Hoppträningen i tisdags gick kanonbra............

TILLS man på ngr hundra meters håll såg en flock med svartvita kor komma gåendes i hagen

och då vart de ju helt blockat för lilla Candy.


MEN fasen så nyttigt att kunna sitta och FÖRSÖKA träna trots att hon blir blockad för

lite såhär kan hon ju bli på tävling och jag fick bra tips på vad jag ska tänka och

FÖRSÖKA göra/rida henne när de händer.


Lite sisådär om att hoppa i den införskaffade sadeln, fick inte riktigt de stöd jag ville ha

om jag ska vara helt ärlig, dock kändes fuxafräs kanonbra under den, hoppar lika bra som

innan även om hon lagt till sig med en dumhet (enligt mig) att tre galoppsprång innan bara trycka ihop sig och i princip

studsa på stället fram tills hindret då jag kan krama om henne med benen, inte riktigt de jag är van vid men

men förhoppningsvis en övergångsperiod detta.


Har trimmat henne i ridhuset de andra dagarna och de vi jobbar med är mkt tempoväxlingar, halt och STÅ STILL

ngr sekunder och även mkt serpentiner och lite jobb på volten.


Idag ska vi ut i skogen är tanken och sen ska de laddas inför tävlingen imorgon, som

kommer bli den sista för henne innan hon ska få 1 månads betesvila eller vi får se blir de bra

väder kommer hon få gå längre på betet, hon behöver de då hon gjort en enorm resa.


Men innan de ska vi nästa vecka ta en hoppträning på tisdagen fast lite mer markarbete och bommar

och på onsdagen har jag anmält mig till hennes första terrängträning i Vinslöv, vilket jag ser framemot med

skräckblandad förtjusning kan man väl säga   

På torsdagen kommer ET och kollar över henne och sadeln och sen till helgen är de förhoppningsvis

betesläpp för henne och Spindelben.


Men men FÖRST tävling imorgon i Willands där fuxafräs ska få starta 90 och 100 cm.

Håll tummarna för att vi får uppehåll och att de går bra/känns bra!


(arkivbild från Maj -14)

 

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards