fullblodenicentrum

Alla inlägg den 12 september 2014

Av Emelie - 12 september 2014 22:08

 Hästarna verkade inte helt uppskattat natten i boxarna om jag kollade hur de härjats runt,

så inatt iom att de inte lovat regn så är de åter ute i hagen med täcken på.

Tja varför inte egentligen, dock kommer jag plocka in dem de nätter de regnar el om

de varit mkt regn dagtid.


Hillen och jag tog en skogstur idag men han är så sjukt laddad och taggad så

han håller på att krypa ur skinnet på sig själv stackaren, rädd för än de ena och än de andra så

idag blev de endast jogg värmde upp med skritt och avslutade med skritt men annars klippte

vi hela rundan i en frisk jogg i rätt form.


Imorgon får jag nog jobba honom med lite annat så han får tänka lite så jag kan trötta

ut honom på de sättet, för han är en liten evighetsmaskin den hästen bara går och går och går.

Man kan inte rida honom trött, han blir bara starkare och starkare.


Idag red jag honom i slutet i mörker som ni kommer se längre ner, en bra början för

i vinter så kommer han få lära sig att bli riden med en pannlampa på mig i skogen

så de är lika bra han vänjer sig. Dock tyckte han dimman var de som var läskigast,

ni vet ibland blir de liksom en vit vägg man rider in i, han tvekade lite i början men

han är ju snäll för ber man honom så tuffar han ju faktiskt på.

Men en häst som till och med håller på att fly all världens väg för en hög med hästskit mitt på vägen

han är laddad och lite smått nervig.


   


Ja NY dag imorgon och då nya tag

härligt vara igång igen!

Av Emelie - 12 september 2014 09:18

 Då är man tillbaka i verkligheten igen efter en underbart solig, rolig och skön semster

i Turkiet, verkligen välbehövligt med ett break och samla lite ork och kraft och få ny energi!


Mamma har varit så snäll och ridit Hillen tre av dagarna när jag och barnen gottat oss så helt avställd har'

han inte varit dessa åtta dgrna vilket gjorde att jag faktiskt igår red igenom honom på utebanan.

Märks han blivit riden i skogen för hans höger varv som han har lite svårare med där tjurade han lite

i galoppen för att han tyckte e var jobbigt annars kändes han mkt fint, dock väldigt taggad pålle.


Lilla Snigeln har lyckats dra av sig sin framsko, förmoligen i sina stoppslides han gör i geggan i hagen kan

jag tänka mig så nu får jag gå på skoletarfärd i hagen så han kan få på sig den igen, bushästen.


Igår spånade jag även upp i uteboxarna och fixade dem färdiga och igårkväll kom både Snigeln och Hillen

in för första gången och tja Snigeln såg ju måttligt road ut, tror han trivs ute faktiskt.

Men Hillen han dök maten och hade inte tid att kika ut med huvudet för att bli klappad bara,

där ser man verkligen hur olika hästarna faktiskt är och ALLA gillar inte vara ute dynget runt och

vissa uppskattar verkligen att få komma in medans andra som tex Snigeln nog hellre vill gå ute

även om de så är i regn och rusk.


     

Idag blir de skogen för Hillen, jag hoppas även hinna med att börja "städa o mocka" ut efter två rundbalar

som stått i hagen nu när jag haft semester och sen hoppas jag verkligen finna Snigeln sko idag

även om hovis kommer till mig på tisdag.


Tanken var att starta Hillen på en låg höjd i en P&J som klubben skulle anordnat imorgon

men med få anmälda (tyvärr) kommer den med all sannolikhet ställas in tråkigt men men!


Ha de gott alla nu ska jag ta tag i denna dagen så de händer ngt!

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards