fullblodenicentrum

Alla inlägg den 3 juni 2016

Av Emelie - 3 juni 2016 09:10

I förrgår travade jag för första gången på Divan på utebanan i lina (faktiskt!)

och hon skötte sig mkt väl.


Igår tränade vi vidare på traven på utebanan och vi fick även prova på ngr galoppsteg

men de tyckte hon var superläskigt, som ni ser i slutet på filmen så studsar hon lite,

men hon slutar faktiskt när filmen slutar så jag är mkt nöjd med henne och de framsteg hon gör nu.


Har börjat longera henne innan jag hoppar upp på henne nu varje gång, för att skulle hon känna obehag

iom sadeltvånget så släpper mkt när hon longeras och jag slipper utsätta mig själv för onödiga bockningar som

kan förebyggas.


Sen kommer de med all sannolikhet ngr bocksprång för eller senare med mig på ryggen

de räknar jag med men man kan alltid förebygga så mkt som möjligt för att ge henne trevliga upplevelser med

ryttare på ryggen och få henne avslappnad och trygg i att man sitter på henne.


Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards