fullblodenicentrum

Alla inlägg den 11 februari 2016

Av Emelie - 11 februari 2016 14:36

Idag sadlade jag ut Spindelben för ett pass

på utebanan.


Idag har vi nötat travbom - räcke (väldigt lågt)

i första skritt en sådär hundra gånger typ (nä men VÄLDIGT många gånger)


När han skrittat över så provade jag med trav, första två gångerna bröt han av till skritt

men traskade snällt över, och efter de fick jag honom att trava över

vilket för mig verkligen är WOW då hästen han är skiträdd för hinder.


Såklart mkt mkt beröm efter varje gång han kom över och mot slutet

travade han över räcket utan travbom framför.


Trägen vinner alltid, även om vi kört mkt nötande på bommar i skritt inne i ridhuset.



Han är ju iof inte ens i närheten av att lika en häst med en framtid inom hoppningen

MEN idag var de ett stort kliv i rätt riktning iaf!

Av Emelie - 11 februari 2016 07:28

Igår var jag och Spindelben ute och gjorde skogen osäker.


Vid uppsittningen, stod han faktiskt helt still och gav sig iväg i SKRITT,

inte illa alls bara hoppas han fortsätter på de sättet hädanefter.


Vi gav oss ut på en skogstur med fokus på att han ska SKRITTA

inte trippa fram redo att accelerera så fort han får chansen,

tog ett tag men han förstår poängen även om man känner att han egentligen vill

ngt helt annat.


Lite terapi för honom att få trava lite för att sedan gå ner i skritt,

när han lugnat sig i skritten fick han trava lite igen och så höll vi på hela rundan runt.


   


Supernöjd med min kille som annars glatt traskar förbi allt vi rider förbi utan att kolla

nämnvärt på ngt. Han är ju väldigt lite riden ute själv men ändå så tuffar han stabilt rundan runt.


Och såhär trött blir man av att få tänka lite


 

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards