fullblodenicentrum

Alla inlägg den 8 januari 2015

Av Emelie - 8 januari 2015 14:16

Var och tränade med Hillen i tisdags ett pass

markarbete/hoppning och jag kan säga att jag har en helt annan häst

i mina händer på bara EN träning, tänk vad de hjälper att ngn står på marken

och ger råd och tips när man själv kört fast!


Hoppa gör han hästen men de är lydigheten och förhållningarna och formen han behöver

förbättra och även om han har lång bit kvar så är vi nu iallafall ett steg närmre vårt mål.


Igår red jag honom i ridhuset och han gjorde igår oxå ett mkt bättre pass än på bra länge

och visst han tjurade ngn gång men inte på långa håll som innan.


Och idag kom eldprovet för idag sadlade jag ut min röda ferrari på en tur i skogen och

vet ni vad, han var lika cool ute idag, lätt i handen, lyssnade på mina förhållningar och jag kunde

till och med lätta på båda händerna och han behöll samma tempo

säger bara WOW !!


 


Nu hoppas jag på fortsatt barmark så blir de ny träning på tisdag, känns mkt BRA!


Kan nog inte beskriva känslan som infinner sig när de funkar med honom, obeskrivligt!

Av Emelie - 8 januari 2015 08:14

 Spindelben och Thea verkar fungera bra ihop i de lilla hage de

går i tillsammas.


Spindelben och Thea går nu ute faktiskt ca 8 timmar, redan tycker han är

lugn och verkar trygg i hagen med Thea och springer inget och då är de bara bra

man kan ha dem ute, inte för att jag trodde jag kunde ha honom ute så många timmar

så snabbt efter att jag hämtat honom men han verkar ha ett bra psyke om än ngt änslig.


Får varje dag träna lite på att stå själv i stallet och i sion box ngt han inte är så jätteförtjust i

men igår var han betydligt lugnare stod o åt sitt hö men hade ändå spann på

kompisarna ute i hagen genom stalldörren. Nyttig träning då jag anser alla hästar

ska kunna stå i stallet själv utan att jaga upp sig själv. De måste lära sig vara trygga

men de är inte alltid så lätt när de kommer från ett stort stall där de alltid är mkt hästar inne som ute.


Thea är en liten tjutmaja emellanåt och lite småtjurig över att inte få gå i den stora hagen

men även hon har lugnat sig betydligt, hon är ju inte direkt överlycklig av att få komma in tidigt

och stå på box många timmar, så hon var ett taga mer i luften än vad Spindelben var, men även

hon verkar nu ha funnit sig i denna "nya" vardag med nya rutiner.


Gjorde dock ett konstaterande då Thea är till salu, eftersom hon är redo för att bli ridhäst.

Om hon blir såld, då behöver jag en ny häst som sällskap till Spindelben,

vet NI ngn redan nu som har en häst med senskada eller annan häst som kräver

lång konvalescent så ha gärna mig i åtanke,

sto som valack spelar igen roll men de ska vara ett fbl (då de är dessa jag brinner för)


Lovar uppdatera med fler bilder då nya skall tas under dagen.



Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2015 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards