fullblodenicentrum

Alla inlägg den 3 augusti 2014

Av Emelie - 3 augusti 2014 23:54

 Jadå tydligen kan den vardagsvanliga rangliga tunnisen se ut som en "riktig" häst oxå!


Snygg som attans   



De två bilderna nedan tog jag när han kikade in korna på vår runda idag, o tro de eller ej,

men han passerade dem sakta men säkert utan att fara iväg visserligen på helspänn men de tar sig!

Gjorde småhalter med honom emellanåt med mkt klapp och beröm, så jag hoppas han

snart inser att de där korna är ju inte livsfarliga varelser.


Dock ska ju kanske tilläggas att de stod alla trycka till staketet, och som ni ser står han själv ganska nära

så ett tag var de bara ngn meter dem emellan så han har gjort stora framsteg egentligen   

Bara de att jag får hoppa av och visa vägen att de inte bits helt enkelt,

och så får jag lite motion, kan ju behövas.




Av Emelie - 3 augusti 2014 01:29

 Snigeln gick första turen med mig (igår) tog en annan runda

och de går faktiskt mkt bättre nu igen, lite lugnare men kan fortfarande få för sig att en

sten är dööööläskig och då rusar pulsen upp på max, men sitter man lugnt klappar lite på halsen

och pratar lite om väder och vint så brukar han snabbt lugna sig och traska vidare.


Tog idag en kort trav på ca minuten, syntes inget sist han travade

så jag tror inte detta heller kommer påverka honom ngt.


Hade ju varit lättare och lite roligare om man nu kunde börja så smått med att lägga in lite trav

för han får lite bättre framåtbjudning när han fått trava ngr steg. Även om jag tycker den blivit betydligt bättre.


 

På väg tillbaka till stallet så hoppar jag alltid av och leder Snigeln, inte för att vi passerar hus, eller

för de är ngt han är rädd för utan för att de är en rejäl nedförsbacke och asfalt.

Jag vill inte riskera att han kasar/kanar på asfalten med sina pjuks och mig på ryggen

och dessutom behöver han få avsluta rundan utan mig på ryggen.

Tja han ser ju måttligt road ut eller hur   


Andra turen blev min och Hillens premiärtur i skogen ihop

(ärligt vet jag inte om han blivit riden i skogen innan) men han pinglade glatt

på och verkade tycka precis som jag att de var helt underbart slippa de förbenade ridhuset.


Han tittade lite på saker och ting, som korna vi passerade men ingen tendens att stanna, jaga upp sig

eller krypa ur skinnet på sig själv, självklart spanade han långt på korna och halsen den blev lång

men de bryr jag mig inte om så länge de går förbi lugnt och fint.


Blev en härlig galopptur i skogen för oss, jag som trodde han skulle ta bettet och ja i princip

dra järnet fick tji, han rullade på i en sån fin galopp så de var riktigt härligt!

Lite trött blev han allt efteråt men han behöver få ut och galoppera och få upp lite flås,

och sen ska han få ut i backarna och klättra, kommer göra susen på honom.



Idag är en ny dag och nya tag!

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards