fullblodenicentrum

Alla inlägg den 4 juni 2016

Av Emelie - 4 juni 2016 15:05

Igår hade jag ingen som kunde hjälpa mig med Divan så jag

sadlade ut fuxen med mkt egen vilja själv på utebanan.


Som alltid sitter jag upp en gång i stallgången, gick sen ut för att longera henne ngr varv åt båda hållen

och sen satte jag mig upp och skrittade och travade runt på utebanan och

hon sköter sig exemplariskt.


Tjurar ihop lite när man går på henne och kräver lite och hon börjar bli trött, men

samtidigt får man vara supernoga med att berömma när hon gör rätt och de man ber henne om.

Väldigt växlande humör på denna häst och de är snabbt i växlingarna, men fasen så kul och givande

häst att jobba med, man får verkligen ligga många många steg före i allt man gör.


Lilla Stjärnan har lyckats trampa av sig sin racingdoja i hagen så nu blir de att jaga hovis, men både Chilli och Divan behöver oxå besök av hovis inom de närmsta. Chilli ska verkas och Divan ska få skor på sig, har dock ännu inte bestämt mig för om hon skall skos fram eller runtom, återstår att se.


Igår blev Stjänan, Divan och Chilli vaccinerade och de betyder även att jag var uppe en runda på betet hos Chilli, och jisses vad de gör honom GOTT, lagt på sig BRA väldigt bra redan efter 2 veckor, så härligt att se.

Busig vaken häst som gärna leker i hagen, värmer i hjärtat att se.


Blir ngr lugna dagar nu på hästfronten men vad gör de, jag jobbar hela helgen så ganska bra inplanerat ändå   

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards