fullblodenicentrum

Alla inlägg den 30 maj 2016

Av Emelie - 30 maj 2016 14:55

Varit en lite småhektiskt måndag, men nu kan jag sitta ner och ladda batterierna

tills mina ridlektioner börjar, tja hur man nu ska kunna hålla ridlektion med två hästar kort och

en voltigegjord som ännu inte blivit beställd, KLOCKRENT !!!


Idag blev Divan och Stjärnan ihopsläppta i en hage, de brydde sig inte så mkt om varandra, men Divan sa kom för tusan inte upp bakom min rumpa för då sparkar jag, för då blir jag SKITRÄDD.


Har idag även hängt på henne igen, hon har vilat i 3 dagar vilket inte alls är bra, men helt mitt fel.

Så nu får jag backa bandet ngr steg så idag blev de att hänga och hoppa upp och ner i sadeln i stallgången

många gånger.


Tog även ut henne i ridhuset för att longera henne med sadel och du milde himmel,

kan säga att jag var lycklig som INTE satt på den ryggen när hon sköt iväg och bockade

japp sadeltvång är ju så roligt att jobba med men skam den som ger sig!


Lilla Stjärnan har jag idag mätt tillca 152 meter över havet, inte mkt att komma med en hon är

väldigt mkt högre bak så hon är inne i värsta växtperioden. Idag fick hon sadel på sig och sen blev

hon longerad på utebanan i skritt, trav och galopp, piggelin som trippade ut till banan och in igen.

Älskar denna energin de hästarna har, även om de är en charm i att de går o lullar i sakta mak oxå.


Lilla Spindelben har varit ute på äventyr idag, vi körde till veterinären som vet besiktigade honom

och gav honom den årliga vaccinationen.


Så himla skönt att han gick igenom ua efter alla sina skador han haft hittills lilla gossen,

så jag är glad eller ja VÄLDIGT glad!


Gick ingen nöd på Spindelben i väntan på vet direkt   

 


Ikväll kommer jag hålla mina sista två ridlektioner för denna terminen

känns skönt, tolka mig rätt men de tar otroligt mkt tid och den tiden mindre ger jag till mina barn, så på så sätt ska de bli skönt att bara ha mina egna hästar och barnen så man kanske kan vara en bättre mamma och mer närvarande!

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards