fullblodenicentrum

Direktlänk till inlägg 21 maj 2016

Ngr dagar har passerat igen SUCK!

Av Emelie - 21 maj 2016 08:15

Ja nu har ngr dagar hunnit passera igen sen jag skrev,

känner mig lite vardelös på detta med att uppdatera idagsläget, men jag gör så gott jag kan!


Spindelben red jag själv för första gången på nästan en vecka i torsdags och då tog vi oss

ett välbehövligt pass på utebanan där de stod mjukgörande på schemat,

jobbade även vidare med galoppen och för att få honom balanserad utan att lägga all tyngd i mina händer.


Han ser så himla lätt ut men är så attans tung att rida så de går inte att beskriva, nu ska vi fortsätta lägga fokus på att få upp styrkan i bakdelen så han orkar sätta sig och jobba ännu mer så att jag kan få litemindre i händerna,

de kommer mer och mer men emellanåt ligger han otroligt mkt i handen på den och inte riktigt de sätt jag vill rida på eller orkar heller för den delen med min rygg.


Igår blev de en tur i skogen med mkt galopp, så otroligt härligt och de tror jag Spindelben instämde i till fullo!


För lilla Divan har jag fortsatt med att mala och i förrgår tog vi oss ut på utebanan och tränade styrning

och stopp från marken, jag gick bredvid henne i höjd med sadeln med ena armen över och höll i tyglarna precis som när man sitter på ryggen. Lite spänd i början då de var mkt att titta på sen gick kalas sen.


Igår var de så dags för premiärturen på henne och självklart kom mamma somfick assistera

lite som förr i tiden när de reds in unghästar som mamma själv fött upp.


Körde de vanliga, dvs hänga och sitta upp ngr gånger i stallgången, och skrittade henne 3 ggr inne i stallgången innan vi gick in i ridhuset, väl där inne blir hon lite mer osäker och spänd så de tog en god stund innan

jag faktiskt kunde hänga på henne för att sedan sätta foten i stigbygeln och hänga över och för att så småningom

kunna lägga benet över henne.


Roligt värre att jag fick allt på film så här får ni nedan se första gången jag kommer upp och sitter på Divan i ridhuset och skrittar på henne   



Idag ska vi köra en repetion med Divan och Spindelben ska få gå ett pass på utebanan,

lilla Chilli skall idag släppas på bete och de ska bli himla skoj att se vad han tycker om de

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 18 februari 2017 13:38

Idag var jag så ÄNTLIGEN uppe på Hillens rygg igen.   De är 1 år och 9 månader sedan sist jag satt på honom, men han är densamma Ferrari som innan frånsett en diagnos av KS med pålagringar.   Satt upp på honom i paddocken men red rätt sn...

Av Emelie - 7 februari 2017 19:05

Vinterlandskapet är tillbaka till min förtret, bara bita ihop o härda ut,snart Snart SNART kommer våren (förhoppningsvis)   Hillen o Bella var ute på promenad i snön, tror båda hästarna uppskattade de och jag fick min dagliga motion avklarad ...

Av Emelie - 5 februari 2017 19:33

Äntligen är denna guldklimp åter hemma efter två år i annan ägo.         Är ställd på lösdrift med tanken om att han ska röra sig mkt o ha fri tillgång på grovfoder.   Iklädd pyjamas för att inte frysa men tror han kommer klara detta br...

Av Emelie - 26 januari 2017 01:30

Tid och motivation har varit en STOR bristande faktor blandat med ett extremt tungt år (2016) med många tunga beslut och många nederlag på alla plan.   Mitt bloggande har uteblivit iom detta. Skriver här igen då jag ser att ngr är inne o kol...

Av Emelie - 12 juni 2016 12:40

Divan fick två dagars ledig istället för en dag, men hon klagade absolut inte, och samtidigt en bra test för att se om vi var tillbaka på ruta ett igen, eller om de gick att plocka upp ridningen där vi avslutade.   Som ni ser på filmen så beh...

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards