fullblodenicentrum

Direktlänk till inlägg 8 maj 2016

Säger bara WOW

Av Emelie - 8 maj 2016 08:56

I fredags red jag ett svettigt dressyrpass på herr Spindelben,

jäklar vad man får jobba, svetten den rann på både ryttare och häst

men attans vad vi behövde de.


Gick riktigt fint mot slutet så var supernöjd med honom.


Igår red vi lite bommar och sen körde vi lite travhoppning på ett kryss och ett räcke med

såklart travbom framför för att göra de lite jobbigare.


Tog ngr språng på räcket i galopp för att fortsätta till en oxer med låda under

och han gör de kalasbra Spindeben.

 

Som avslutning så hoppade vi muren (låg nu faktiskt på hela 90 cm!!) och han gör de så lätt och

okomplicerat, varken tittar eller tvekar, MEN vi måste ligga i hårdträning med avstånden

när vi kommer i galopp, för ibland orkar han men ibland fallerar orken på slutet om jag skulle

behöva ta lite i honom för att samla ihop honom.


Grymt nöjd med min fina gosse efter två dagar med riktigt bra känsla   


 


Lilla Divan gjorde oxå framsteg igår tyckte jag då jag kunde hänga på henne med full tyngd och

provade även hänga på henne med full tyngd när jag slängt över mitt ben.


Sen blev de den vanliga dosen av viftande med armar, klappar överallt när man hänger osv


     


Idag ska Spindelben och ja ge oss ut i skogen tänkte jag som omväxling,

och jobbet med Divan fortsätter men har en förhoppning om att jag kan hoppa upp och sitta ordentligt

på henne idag och att hon kan känna sig lugn och avslappnad när jag gör de.


Ha en bra dag i SOLEN !!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 18 februari 2017 13:38

Idag var jag så ÄNTLIGEN uppe på Hillens rygg igen.   De är 1 år och 9 månader sedan sist jag satt på honom, men han är densamma Ferrari som innan frånsett en diagnos av KS med pålagringar.   Satt upp på honom i paddocken men red rätt sn...

Av Emelie - 7 februari 2017 19:05

Vinterlandskapet är tillbaka till min förtret, bara bita ihop o härda ut,snart Snart SNART kommer våren (förhoppningsvis)   Hillen o Bella var ute på promenad i snön, tror båda hästarna uppskattade de och jag fick min dagliga motion avklarad ...

Av Emelie - 5 februari 2017 19:33

Äntligen är denna guldklimp åter hemma efter två år i annan ägo.         Är ställd på lösdrift med tanken om att han ska röra sig mkt o ha fri tillgång på grovfoder.   Iklädd pyjamas för att inte frysa men tror han kommer klara detta br...

Av Emelie - 26 januari 2017 01:30

Tid och motivation har varit en STOR bristande faktor blandat med ett extremt tungt år (2016) med många tunga beslut och många nederlag på alla plan.   Mitt bloggande har uteblivit iom detta. Skriver här igen då jag ser att ngr är inne o kol...

Av Emelie - 12 juni 2016 12:40

Divan fick två dagars ledig istället för en dag, men hon klagade absolut inte, och samtidigt en bra test för att se om vi var tillbaka på ruta ett igen, eller om de gick att plocka upp ridningen där vi avslutade.   Som ni ser på filmen så beh...

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards