fullblodenicentrum

Alla inlägg den 6 maj 2016

Av Emelie - 6 maj 2016 07:28

Tiden den bara försvinner iväg för mig just nu

men ngt positivt är att hagen som Spindelben och Chilli gått i är helt urmockad

nu efter att de avmaskades och de känns så himla skönt att ha de gjort.


Spindelben har åter igen fått ngr vilodagar i hagen, vet inte men han är lite "ur form"

vet inte riktigt om de är för att han fäller men kan vara så.


Igårkväll blev de en härlig tur i skogen i sällskap av stora flickan på lilla Mini (en lektionsponny)

gick faktiskt väldigt bra, sist jag hade sällskap när jag red ut med Spindelben blev de lite kortslutning

i huvudet på honom men idag skötte han sig exemplariskt, att han har stenkoll på den andra hästen/ponnyn

ja de är ju inte så konstigt men han skötte sig och höll sig på mattan.


Lilla Chilli växer så de knakar igen, ser så där ruskigt loj ut som bara en ettåring kan göra.


Hela onsdagen spenderades i bilen, och när jag väl landade hemma i stallet 00.30

så hade jag med mig en ny pålle, och de är Fuxafräs lillasyster som landat här.


Ska bli väldigt spännande att ta mig an henne, väldigt lik Fräs men ändå så olika.


Igår fick även Bellan rida ett pass på Nellan i ridhuset, gick jättebra även om jag märkte

att Bellan var lite osäker i brörjan innan hon själv märkte att Nellan inget gör.

Alltid så otroligt roligt och fascinerande att se när små barn rider stora hästar.

Och självklart fick min lilla vilding och rida men de blev när hon skulle skrittas av.


  

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards