fullblodenicentrum

Direktlänk till inlägg 29 mars 2016

Titthinder

Av Emelie - 29 mars 2016 09:27

Spindelben har fått gå ytterligare två dagar på utebanan,

ganska lätt arbete.


I söndags jobbade vi lite mer finlir, där jag för första gången satt ner i både trav och galopp

och jobbade honom på volten, blir lite spänd i början men slappande av fint efter ett tag

och så lätt han är när han jobbar med en, obeskrivlig känsla   


Igår blev de bara lite allmänt skritt trav och galopp, och vi passade på att ta oss över ngr

låga titthinder på utebanan, vi fortsätter med att travhoppa då de är där jag fortfarande har mest

koll på honom och därav oxå kan hjälpa och stötta honom bäst då styrkan fortfarande inte finns i galoppen.


Han tog sig över muren på första anridningen och gör de så lätt och enkelt, spetsade öron lite

avsaktande precis innan men bara sitta still och ge honom en smak så var han över,

och självklart MÄNGDER med beröm efteråt.


Vi tog oss även an en liten oxer med svart/grå låda under ett par svart/röda bommar,

denna tittade han lite mer på men de är bara vara lugn, låta honom titta och försöka igen

vilket även gjorde att han hoppade de på tredje försöket, lugn anridning med spetsade öron och

han hoppar kalasfint med rund rygg trots att vi kommer i trav.


Igår var han ruskigt dyr fina lilla Spindelben.


Idag kommer de bli en vilodag i hagen för imorgon siktar vi på att ta oss ut på en hoppträning

och de ska bli riktigt roligt att se hur pass han tar sig an denna uppgift efter en vila där han fått smälta alla

intryck då de nu gått 2 veckor sen vi var iväg sist.


 


Har även sista dagarna ridit på ett 3 delat äppelbett, istället för ett tvådelat äppelbett och

tycker de funkar mkt bättre, precis som jag tycker att han ligger med stadigt och slår mindre med

huvudet när jag började anv Fräs gamla PS träns på honom.


Blir dock att intförskaffa ett nytt i svart till honom för han klär inte riktigt i färgen Chestnut,

öven om han alltid är lika snygg enligt mig.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 18 februari 2017 13:38

Idag var jag så ÄNTLIGEN uppe på Hillens rygg igen.   De är 1 år och 9 månader sedan sist jag satt på honom, men han är densamma Ferrari som innan frånsett en diagnos av KS med pålagringar.   Satt upp på honom i paddocken men red rätt sn...

Av Emelie - 7 februari 2017 19:05

Vinterlandskapet är tillbaka till min förtret, bara bita ihop o härda ut,snart Snart SNART kommer våren (förhoppningsvis)   Hillen o Bella var ute på promenad i snön, tror båda hästarna uppskattade de och jag fick min dagliga motion avklarad ...

Av Emelie - 5 februari 2017 19:33

Äntligen är denna guldklimp åter hemma efter två år i annan ägo.         Är ställd på lösdrift med tanken om att han ska röra sig mkt o ha fri tillgång på grovfoder.   Iklädd pyjamas för att inte frysa men tror han kommer klara detta br...

Av Emelie - 26 januari 2017 01:30

Tid och motivation har varit en STOR bristande faktor blandat med ett extremt tungt år (2016) med många tunga beslut och många nederlag på alla plan.   Mitt bloggande har uteblivit iom detta. Skriver här igen då jag ser att ngr är inne o kol...

Av Emelie - 12 juni 2016 12:40

Divan fick två dagars ledig istället för en dag, men hon klagade absolut inte, och samtidigt en bra test för att se om vi var tillbaka på ruta ett igen, eller om de gick att plocka upp ridningen där vi avslutade.   Som ni ser på filmen så beh...

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2016 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards