fullblodenicentrum

Direktlänk till inlägg 19 mars 2016

Sammanfattning av senaste dgrna

Av Emelie - 19 mars 2016 17:19

Får göra en sammanfattning av de senaste dagarna

då dagarna passerat i alldelles för snabb fart.


Spindelben provade jag att rida på utebanan i tisdags men han ville inte riktigt

gå fram i traven så jag provade ta en kort galopp och NÄ de kändes inte ok.

Nu låter de inte klokt klart att jag tog en kort galopp men han kändes inte halt i traven

mer att de kändes lite suspekt när jag bad honom öka.


Han har fått fortsätta denna vecka med att vila i hagen, såret läker fint men sitter

på ett så dumt ställe så varje gång han tar ett steg rör sig såret.

Kommer låta honom vila helt tills såret läkt ordentligt för att inte få

andra problem som tex att han belastar fel, som de ser ut idag lär de inte

bli ngn hoppträning nästa vecka heller tråkigt men sant.


Lilla Chilli får sig sina promenader varvat med att springa fritt i ridhuset

igår fick han göra en annan privatägares häst sällskap, ser så

lojt ut med den höga svansföringen som han lägger till med, men fortfarande ack så söt.


Slänger in lite blandade bilder från dagarna som passerat


       

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 18 februari 2017 13:38

Idag var jag så ÄNTLIGEN uppe på Hillens rygg igen.   De är 1 år och 9 månader sedan sist jag satt på honom, men han är densamma Ferrari som innan frånsett en diagnos av KS med pålagringar.   Satt upp på honom i paddocken men red rätt sn...

Av Emelie - 7 februari 2017 19:05

Vinterlandskapet är tillbaka till min förtret, bara bita ihop o härda ut,snart Snart SNART kommer våren (förhoppningsvis)   Hillen o Bella var ute på promenad i snön, tror båda hästarna uppskattade de och jag fick min dagliga motion avklarad ...

Av Emelie - 5 februari 2017 19:33

Äntligen är denna guldklimp åter hemma efter två år i annan ägo.         Är ställd på lösdrift med tanken om att han ska röra sig mkt o ha fri tillgång på grovfoder.   Iklädd pyjamas för att inte frysa men tror han kommer klara detta br...

Av Emelie - 26 januari 2017 01:30

Tid och motivation har varit en STOR bristande faktor blandat med ett extremt tungt år (2016) med många tunga beslut och många nederlag på alla plan.   Mitt bloggande har uteblivit iom detta. Skriver här igen då jag ser att ngr är inne o kol...

Av Emelie - 12 juni 2016 12:40

Divan fick två dagars ledig istället för en dag, men hon klagade absolut inte, och samtidigt en bra test för att se om vi var tillbaka på ruta ett igen, eller om de gick att plocka upp ridningen där vi avslutade.   Som ni ser på filmen så beh...

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2016 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards