fullblodenicentrum

Alla inlägg den 9 februari 2016

Av Emelie - 9 februari 2016 08:58

I söndags sadlade jag själv ut Spindelben

och vi gav oss ut på utebanan för första gången

 på evigheter.


Vi har ju jobbat inne i ridhuset med att

när matte ska upp på ryggen står man still och de funkar helt ok,

ute i söndags inte lika lätt. Han blir ju lätt otålig och varje gång jag satte foten

i stigbygel gjorde han ett skutt iväg, men trägen vinner alltid och sådär efter

en 10 minuters upp och ner så stod han still när jag klev upp!

Sen är de ju en helt annan sak att när jag väl var på plats

gjorde han en rivstart och galopperade iväg, tur man e van vid de numera!


Bellan filmade en liten stund av ridpasset vilket jag är väldigt tacksam för.


Jag tycker han kämpar på bra med tanke på att han är minimalt riden, jag som sitter

på ryggen har varken balansen eller styrkan att hålla igång framåtbjudningen och hålla ihop formen på

honom pga ryggen och de syns på filmen men de bjuder jag på.


Tyckeriaf han är en fantastisk arbetsmyra utifrån de förutsättningarna han får från mig.


 

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards