fullblodenicentrum

Alla inlägg den 5 februari 2016

Av Emelie - 5 februari 2016 09:11

De har inte hänt så mkt på hästfronten sen jag hoppade med Fräs i måndags

mkt för att jag helt enkelt inte har orken efter de där få sprången jag gjorde med henne.


Tog lite nya kort på henne i tisdags, ngn modell vill hon inte vara

då hon tyckte hon skulle få bralla i linan när jag tyckte hon skulle stå still.


Nu red iof två skötare på två av ridskolehästarna samtidigt

så jag förstår lilla Fräs, de bubblar av energi i henne och visst är de tacksam hon

är så schysst så hon brallar i linan och inte när man sitter på henne,

så jag ska inte klaga.


           

Gav mig på att göra ett tappert försöka att rida henne igår igen.

Jag erkänner jag har två av världens schysstaste hästar när de kommer till

 att jag ska försöka klättra upp på dem och även när jag rider

då jag varken har balansen eller styrkan och hanmnar ibland lite efter osv i sadeln

men Fräs tar de hela med ro, tror hon bara tycker de är kul att ngt händer.

Vi jobbade iaf mestadels i skritt och trav och vi fortsätter de mjukgörande

och nu fliar vi även lite på att få henne ställa sig längs med fyrkantsspåret och

de går bättre och bättre även om hon tappar formen precos i början innan hon "är med"

på vad jag ber om.


Lilla Chilli fortsätter lägga på sig kilon och är riktigt rund om magen, så pass att täcket

är på gränsen till att vara förlitet REDAN under magen speciellt. Blir att inhandla nytt

Men jag är verkligen supernöjd med Amigo Föltäcket, rekommenderas varmt

bara man är noga och mäter på sitt föl/åring innan man beställer.


Blev lite pyssel med honom igårkväll där han blev borstad och fick lyfta hovarna igen

vilket är ngr dagar sedan vi gjorde sist.


Så sockersöt denna lilla kille, och så otroligt lik Spindelben på många sätt

vilket är så himla skoj att se.


 


Idag ska Elin prova rida Spindelben åt mig, han blev riden igår och gjorde de jättebra

även om han for iväg för mig i galoppen då jag inte orkade sitta ner och hålla om

så de kan jag inte klandra honom för, ska bli roligt att se hur han gör med

en annan på ryggen då jag egentligen tycker han på många sätt är betydligt lättare

än Fräs att rida sen är han ju mer som en grön 3 åring att rida.

Presentation


En skvatt galen -84 som har en förkärlek till fullbloden och mina vildingar till barn födda -08 och -11 är mitt ALLT.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Hästar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Senaste inläggen

Länkar

GÄSTBOK

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards